צוות המכון לבריאות העין של שירותי בריאות כללית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות המכון לבריאות העין של שירותי בריאות כללית (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

טיפול חדשני למניעת עיוורון

במרכז לבריאות העין של שירותי בריאות כללית החלו להזריק אווסטין כטיפול מתקדם למניעת עיוורון

פורסם בתאריך: 27.7.17 17:04

בשורה לסובלים מירידה בכושר הראייה: טיפולים חדשניים המיועדים למניעת עיוורון מוצעים מעתה למבוטחי שירותי בריאות כללית. לדברי מנהל המרכז לבריאות העין של הכללית ד”ר יעקב קרפ, מוזרק אווסטין לזגוגית העין במטרה לעכב צמיחת כלי דם חדשים ובצקות ברשתית. הטיפול ניתן במקרים של סיבוכי סוכרת בעין, ניוון רשתית תלוי גיל, לאחר חסימת כלי דם ועוד. במקרים כאלה נגרמים בשכיחות גבוהה ירידה בראייה ועיוורון, והטיפול באווסטין הוא פתרון יעיל בשיעור גבוה של המקרים כאשר הוא ניתן במועד.

לפי מחקרים רפואיים, מטופלים סוכרתיים בגילאים 74-20 מהווים את חלק הארי של אוכלוסיית הטיפול, ועד עשרה אחוזים עשויים להזדקק לו כדי למנוע פגיעה בראייה כתוצאה משינויים סוכרתיים ברשתית העין. אוכלוסיית טיפול נוספת הם אנשים הסובלים מניוון רשתית תלוי גיל, וכעשרה אחוזים מהם עשוי להזדקק לטיפולים בהזרקות תוך עיניות.

לקראת הפעלת השירות קיימה הכללית היערכות מקדימה בשיתוף עם חברת הבת שלה מכון מור. במסגרת ההיערכות נרכש OCT – מכשיר אבחנתי המשמש להדמיית רשתית העין בסדר גודל של מיקרונים ספורים, והוכשר חדר טיפולים ייעודי. לצד אלה שודרג השירות לגלאוקומה, שכן מכשיר ה־OCT מאפשר לבדוק את עובי שכבת העצבים ברשתית ולשפר בכך את האבחנה ואת הטיפול.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר