הקבוצה החיפאית של עושות שלום (צילום: אלדד שלם)
הקבוצה החיפאית של עושות שלום (צילום: אלדד שלם)

חיפאיות נהרו ברכבת לעשות שלום בבית שאן

קבוצה של יותר מ-100 נשים מחיפה הצטרפה לכ-900 נשים מתנועת עושות שלום מכל הארץ ברכבת מיוחדת לבית שאן, להפנינג שמטרתו הפעלת לחץ על הפוליטיקאים לקיים משא ומתן עם הפלסטינים

פורסם בתאריך: 16.4.17 12:53

יותר מ-100 נשים חיפאיות מתנועת עושות שלום הצטרפו ביום חמישי לרכבת מיוחדת לבית שאן לפעולה למען השלום. החיפאיות נסעו יחד עם עוד כ-900 נשים מכל הארץ שהגיעו לבושות בלבן במטרה לדחוף את הפוליטיקאים להיכנס למשא ומתן משמעותי מול הפלסטינים.

הנשים צעדו ברגל כשלושה ק"מ מתחנת הרכבת העמק בפאתי בית שאן עד לפארק האקליפטוס, שם הן השתתפו בהפנינג שכלל מעגל שירה ומרכזי יצירה של פיסול בנוף. עם תום ההפנינג התקיימה בפארק עצרת בהשתתפות ראש העיר בית שאן רפאל בן שיטרית, ראש העיר עפולה יצחק מירון וח"כ יהודה גליק (ליכוד). 12 פעילות חברתיות ומנהיגות מקומיות ייצגו באופן סמלי את שבטי ישראל.

נשים עושות שלום היא תנועה בלתי מפלגתית אשר מונה אלפי נשים הפועלות ומשפיעות במרחב הציבורי והפוליטי. התנועה נוסדה בקיץ 2014 לאחר רצח שלושה נערים יהודים על ידי ערבים ורצח נער ערבי על ידי יהודים. בתנועה חברות נשים יהודיות וערביות, חילוניות ודתיות, מכל רחבי הארץ שהמאחד את כולן היא הקריאה להשיב את חזון השלום למרכז השיח הציבורי וללב הפעילות המדינית.

באתר התנועה נכתב: "אנו פועלות למימושו של פתרון לא אלים, מכבד ומוסכם של הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים. שלום אינו אוטופיה, הוא הבסיס ההכרחי לחייהם של שני העמים במרחב הזה, בביטחון ובחופש".

רכזת התנועה בחיפה הדר קלוגר שיזמה ביחד עם טל פז כהן ועם תמר גל שראי את הנסיעה: "רכבת ישראל העמידה לרשותנו את אחד מקווי רכבת עמק לטובת האירוע. כשראש העיר בית שאן שמע עלינו הוא תמך והתלהב והזמין אותנו אליו. אנחנו דורשות הסכם מדיני הוגן. סקרים שראינו מצביעים שיותר מ-70 אחוז מהעם בעד פתרון הכולל הסכם עם הפלסטינים, ואנחנו רוצים לדחוף את המנהיגות שלנו למשא ומתן לשלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר