חברת המועצה טלי משולם איטח (צילום אדיר נמרוד כץ)
חברת המועצה טלי משולם איטח (צילום אדיר נמרוד כץ)

הצעה להקים מגרש חניה ברחוב גורדון בחיפה

חברת מועצת העיר טלי משולם איטח מציעה להקים מגרש חניה קטן על הגבעה בקצה הרחוב כדי להקל על מצוקת החניה. העירייה הכינה תוכנית למגרש כזה, אבל משולם איטח טוענת שהיא אינה אופטימלית

פורסם בתאריך: 3.4.17 17:29

בהצעה לסדר היום שהגישה לישיבת מועצת העיר שתיערך מחר (שלישי) מבקשת חברת המועצה טלי משולם איטח שהעירייה תקים מגרש חניה קטן על הגבעה הנמצאת בקצה רחוב גורדון ברמות רמז, ובכך תיתן מענה למצוקת החניה ברחוב.

משולם איטח, חברת סיעת חיים בחיפה שבאופוזיציה, כתבה בהצעה: "בשעות הלילה כל החניות ברחוב תפוסות, והמכוניות האחרונות עולות על הגבעה שנמצאת בקצה הרחוב. כיום על הגבעה הזו יכולות לחנות עד שבע מכוניות בתנאים לא תנאים. בגלל תוואי השטח, הבוץ והיעדר סימון, השטח לא מנוצל כראוי. בדרך כלל נוצרת שורה אחת של מכוניות שמונעת את ניצול השטח הפנימי. עם תכנון טוב יכולה היתה גבעה זו לאכלס כמה עשרות מכוניות".

לדברי משולם איטח, בעיית המחסור במקומות חניה ברחוב מוכרת כבר זמן רב לעירייה, שאף הכינה תוכנית לתוספת מקומות חניה על הגבעה, "אלא שעד היום התוכנית נמצאת במגירה". משולם איטח הוסיפה בהצעתה כי תוכניתה של העירייה אינה מיטבית מכיוון שהיא מאפשרת הכשרת 20 מקומות חניה בלבד בגבעה, בעוד שניתן ליצור במקום מקומות חניה ל־40 כלי רכב.

על כך כתבה משולם איטח בהצעתה: "מביקור בשטח אעיד שהתוכנית של העירייה אינה אופטימלית מכיוון שהיא לא מנצלת את השטח שנמצא מצד מזרח ושהשיפועים בו מתונים יחסית ומאפשרים פתרונות חניה נוספים. התוכנית של העירייה מנצלת את השטח ל־20 מקומות חניה בלבד, אך בשטח נראה שאפשר לספק יותר מקומות חניה".

משולם איטח מציעה גם מתווה מהיר וזול ליישום הצעתה, שלדבריה ניתנת למימוש כפתרון זמני למצוקת החניה ברחוב גם ללא סלילת הגבעה באספלט או בריצוף: "עד לתכנון מסודר של הרחוב כולו, תוספת של 40-20 מקומות חנייה יכולה לתת מרווח נשימה ולהקל מאוד על המצוקה. אפילו הסדרה על מגרש מהודק ללא ריצוף ואספלט יכולה להקל משמעותית. כל שנדרש מהעירייה הוא תקציב לא גדול וקצת רצון טוב. הסדרה של מקומות חניה בקצה הרחוב היא הכרחית כפתרון זמני. הסדרה של תוואי הרחוב כולו ראויה להיעשות גם היא, אך בכל מקרה הצעתי זו מבקשת לקדם כרגע רק פתרון זמני, וזול יחסית, על מנת להקל על מצוקת החניה ברחוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר