בית הכנסת "אוהל יצחק" (צילום: שושן מנולה)
בית הכנסת "אוהל יצחק" (צילום: שושן מנולה)

מתפללי בית הכנסת "אוהל יצחק" נגד עיריית חיפה

לטענת המתפללים בבית הכנסת ברמת התשבי, הם נדרשו על ידי העירייה להנגיש אותו מכספם למרות שהנכס הוא עירוני. עיריית חיפה בתגובה: "העירייה, שאינה מקימה ואינה מפעילה בתי כנסת, לא מחזיקה בנכס שהוחכר ל-98 שנה"

פורסם בתאריך: 2.8.17 16:30

מתפללי בית הכנסת "אוהל יצחק" ברחוב בית אל ברמת התשבי בחיפה טוענים כי הם נדרשו להנגיש אותו מכספם למרות שהנכס הוא עירוני. לדבריהם, ההוצאה מסתכמת בעשרות אלפי שקלים מכיוון שבין הכביש למבנה יש הפרש גבהים של יותר מ-20 מטר.

במכתב שנשלח ממחלקת נכסים ציבוריים למשה בנימי, אחד מגבאי בית הכנסת, נכתב כי בגלל שהמתפללים מחזיקים בנכס עירוני ומכיוון שעל פי הוראות חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות יש לבצע הנגשת המבנה הם נדרשים לעשות זאת: "הנכם מחזיקים בנכס עירוני ונדרשים להמציא לידינו חוות דעת של מורשה נגישות הכוללת הערכת עלות הנגשת הנכס לפי השימוש בפועל".

בית הכנסת אמור היה להעביר את חוות הדעת לעירייה עד יום ראשון אך לא עשה זאת.

 

בית הכנסת "אוהל יצחק" (צילום: שושן מנולה)

בית הכנסת "אוהל יצחק" (צילום: שושן מנולה)

 

בנימי: "אנחנו מודעים לכך שכל מבנה ציבורי בארץ חייב להיות מונגש על פי חוק ואין לנו ויכוח על כך, אך בית הכנסת הוא נכס עירוני ולכן לדעתנו העירייה צריכה לטפל בנושא. לפי בירור שנעשה עבורנו לא נמצאה שום רשות עירונית בארץ שמחייבת את המתפללים להנגיש מכספם את בית הכנסת שבו הם מתפללים. אנחנו לא מבינים למה העירייה משיתה עלינו את ביצוע בדיקת המומחים ואת ההנגשה. לא נוכל לעמוד בכך, ואם העירייה תתעקש בית הכנסת ייסגר. אנחנו נמצאים לפני הימים הנוראים שבו כל אחד מצווה לעשות חשבון נפש, ואנחנו מקווים שגם העירייה תחשוב שוב ותשנה את דעתה".

חבר מועצת העיר אריה בליטנטל (יהדות התורה) מסר: "לא ניתן שיסגרו אף בית כנסת בעיר בגלל נושא ההנגשה. הנושא הובא לידיעתנו ונמצא בטיפול".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הדרישה להנגשת הנכס אינה של העירייה אלא דרישת החוק. העירייה, שאינה מקימה ואינה מפעילה בתי כנסת, לא מחזיקה בנכס שהוחכר בחכירה לדורות בשנת 1968 ל-98 שנה לפי החלטת מועצת העיר. ההודעה נשלחה לחוכרים כמתחייב בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות וחוק המקרקעין".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר