פרויקט הפינוי-בינוי במתחם המלך אמציהו בנוה דוד (הדמיה: מקס לויט)
פרויקט הפינוי-בינוי במתחם המלך אמציהו בנוה דוד (הדמיה: מקס לויט)

אישור סופי לפרויקט הפינוי-בינוי בנוה דוד

לתוכנית, שהופקדה בחודש ינואר, לא הוגשו התנגדויות מהציבור, מה שמלמד על הקונצנזוס סביבה. המעבר של הפרויקט למישור מעשי מהווה בשורה חשובה בדרך להתחדשות שכונות החוף

פורסם בתאריך: 23.4.17 15:54

מתקרב מימוש ראשון של תוכנית פינוי-בינוי בשכונת נוה דוד. ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה אישרה את תוכנית הפינוי-בינוי שיזמה קבוצת אלמוג למתחם המלך אמציהו בשכונה. התוכנית, שהוכנה על ידי משרד האדריכלים שורץ בסנוסוף, חלה על שטח של כ־16 דונם והיא כוללת הריסה של שמונה מבני מגורים ישנים בני שתיים-שלוש קומות, ובהם 74 דירות, במגרשים הנמצאים ברחוב המלך אמציהו 14-2, ברחוב המלך שלמה 46-36 וברחוב אסתר המלכה 16-14. במקום המבנים שייהרסו מוצע בתוכנית לבנות שלושה מגדלים של 28 קומות כל אחד ובהם 437 דירות.

מצבם הפיזי הירוד של מבני שיכוני הרכבת הישנים בשכונות החוף של חיפה, ובהן נוה דוד, הוא אחת מבעיות היסוד של העיר, ולכן הבשורה שהתקבלה השבוע על קידום פרויקט פינוי-בינוי קונקרטי שאמור להקרין על סביבתו יוצרת פתח של תקווה להמשכיות של התחדשות עירונית מעשית בשכונות הנושקות לים.

בתוך כך הודיעה קבוצת אלמוג כי הפרויקט צפוי להיבנות בשלושה שלבים. בשלב הראשון יפונו כ־24 משפחות וייבנה המגדל הראשון ובו 161 דירות, ואליו יוחזרו הדיירים לאחר השלמתו. בהמשך ייבנו בשלביות גם המגדל השני והמגדל השלישי.

המעבר של הפרויקט למישור מעשי מהווה תפנית דרמטית ביחס לזמן הרב שחלף מאז אישור התוכנית הקודמת במתחם. כבר במרץ 2003 יצאה לדרך ביוזמת העירייה תוכנית פינוי-בינוי למתחם המלך אמציהו, אך למרות אישורה באפריל 2006 היא לא מומשה. הסיבה לכך היא שהתוכנית כללה 244 דירות בלבד, כלומר תוספת של 170 דירות בלבד למתחם, שאותן יוכלו היזמים למכור.

ביולי אשתקד אישרה הוועדה המקומית להפקדה את התוכנית הנוכחית הכוללת מתכונת זכויות בנייה מעשית יותר, ונקבע בה שמספר הדירות במתחם כמעט יוכפל ביחס לתוכנית הקודמת – 437 דירות לעומת 244 דירות בלבד – וכך תתאפשר תוספת משמעותית הרבה יותר של דירות למתחם – 363 דירות שיוכלו היזמים למכור. בהחלטת הוועדה צוין אז כי הסתבר ש"התוכנית הקודמת אינה כלכלית ויש להתאימה לצרכים הנוכחיים ולתת מענה מותאם יותר לדיירי השכונה, תוך התייחסות לשכונות החדשות כמו רמת הנשיא שהוקמו בסמוך".

על הקונצנזוס שלה זוכה התוכנית החדשה מלמדת העובדה שלאחר הפקדתה בחודש ינואר לא הוגשה לקביעותיה אף התנגדות מקרב הציבור. גם ההחלטה על אישור התוכנית התקבלה פה אחד בישיבת ועדת המשנה של הוועדה המקומית.

מנכ"ל קבוצת אלמוג יקי אמסלם: "מדובר בתהליך ארוך ומאתגר שהפך למציאות. זהו מסע ארוך שנמשך כבר שש שנים, שלאורכו פעלנו נמרצות ובשיתוף פעולה מלא עם העירייה ועם דיירי המתחם על מנת לקדם תוכנית הוליסטית שמבטיחה איכות חיים גבוהה וגם מאפשרת קיום של פרויקט מודרני, כלכלי ונכון לשכונה. הקבוצה נמצאת בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, בין השאר גם לטובת מימון קרן שתסייע בתשלומי האחזקה עבור דיירים שיזדקקו לכך".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר