רוכב אופניים (צילום: תומר אפלבאום)
רוכב אופניים (צילום: תומר אפלבאום)

נבלמה הצעת החוק לשבילי אופניים עירוניים

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה להתנגד להצעה, שעליה חתומים 61 חברי כנסת, ובכך מנעה מהלך שהיה עשוי להביא לסלילת שבילי אופניים בכל רחבי חיפה כאלטרנטיבה לרכב פרטי

פורסם בתאריך: 13.7.17 12:57

ועדת השרים הממשלתית לענייני חקיקה בלמה השבוע את הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים, שמימושה אמור היה להוביל למהפכה בתחום השימוש באופניים כאלטרנטיבה לרכב פרטי. בחיפה, עיר שמתמודדת עם גודש תנועה אשר הולך ומחמיר, מימוש הצעת החוק אמור היה להוביל לשינוי משמעותי שתכליתו תהיה יצירת תשתיות לשימוש באופניים אל מקום העבודה, וזאת בניגוד לתשתיות המצומצמות לרכיבה על אופניים הקיימות בעיר, המיועדות בעיקר לפעילות ספורטיבית.

ועדת השרים הממשלתית לענייני חקיקה מורכבת מ-13 שרים, ואחד מתפקידיה העיקריים הוא לקבוע את עמדת הממשלה ביחס להצעות חוק פרטיות שמגישים חברי כנסת. ביום ראשון דנה ועדת השרים בהצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים, שעליה חתומים 61 חברי כנסת מכל סיעות הבית כיוזמים, בהובלת ח"כ דב חנין.

לפי פרוטוקול הישיבה החליטה ועדת השרים להתנגד להצעת החוק. בפרוטוקול לא הוצגו נימוקים להחלטה וגם לא פורט מה היתה עמדתו של כל אחד מהשרים שנכחו בישיבה בעת ההכרעה. מסתבר גם שמתכונת זו של כתיבת החלטות לקונית ללא נימוקים היא הפרקטיקה הנהוגה בוועדת השרים בעת הכרעתה בהצעות חוק פרטיות.

תיאורטית, ניתן להעביר הצעות חוק להמשך הליכי אישור בכנסת גם אם ועדת השרים מתנגדת להן, אך הסיכוי לאישור ההצעות הוא קלוש מכיוון שעמדת הוועדה משקפת את עמדתה הקואליציה. לכן נראה כי לפחות בשלב זה הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים הוסרה מסדר היום הפרלמנטרי. מכיוון שהחלטת ועדת השרים הופכת להחלטת הממשלה אם במשך השבועיים שחלפו ממועד הפצתה אף שר לא בחר להגיש עליה ערר, תפנית נוספת בסוגיית הצעת החוק לקידום תחבורת האופניים תיתכן רק בהליך ערר ביוזמת אחד משרי הממשלה.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר