תכשיט של יעל פרידמן בתערוכה של ויצו (צילום: יח"צ)
תכשיט של יעל פרידמן בתערוכה של ויצו (צילום: יח"צ)

מסר של תמיכה מהמרכז האקדמי ויצו לקהילה האתיופית

המרכז האקדמי יזם תערוכה שבה משתתפות 15 צורפות שאינן בנות הקהילה, שעיצבו תכשיטים המשקפים את האופן שבו הן רואות את יוצאי אתיופיה

פורסם בתאריך: 26.3.17 12:53

המחלקה לעיצוב תכשיטים בלימודי חוץ במרכז האקדמי ויצו חיפה מעלה תערוכה שמטרתה היא לשלוח מסר מחזק לעולים מאתיופיה בעת קליטתם והשתלבותם בחברה הישראלית. יוזמי התערוכה הזמינו מעצבים לשלוח את המסר באמצעות עיצוב תכשיט, ולקריאה נענו 15 אמניות וצורפות שמבטאות בתכשיט את האופן שבו הן רואות את קהילת יוצאי אתיופיה.

התערוכה מבקשת לבחון את התפר שבין זהות אתנית לזהות לאומית, להציף מעל לפני השטח את חוויות ההדרה שחווים יוצאי אתיופיה ולשקף את העוול החברתי הנגרם להם, וזאת במטרה להעלות את הנושא לדיון ציבורי.

אוצרת התערוכה איה שיין: "התערוכה אינה מדברת בשם יוצאי אתיופיה וגם לא עליהם, אלא מציגה את הקולות של מי שאינם בני הקהילה, אשר בוחנים את עצמם לאור המפגש עם הקהילה. תהליך הבירור של הקול הפנימי שבחרה כל אחת מהיוצרות מרכיב פסיפס של קולות מגוונים שמבקשים לא להישאר אדישים לזיכרונות של הקהילה ממסעה לארץ ומהאופן שבו היא התקבלה כאן".

מנהלת המחלקה ללימודי חוץ בויצו ד"ר גילה דנינו יונה: "בשיח התקשורתי והציבורי עולה מעת לעת המסע הקשה של היהודים יוצאי אתיופיה לארץ, אך לא עולות השאלות אם הארץ הזו, שאליה הם נשאו את נפשם, היתה להם כבית, ואם בהגיעם לארץ הסתיים מסע ייסוריהם או שמא הוא רק החל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר