הגן המונגש בהדר (צילום: שושן מנולה)
הגן המונגש בהדר (צילום: שושן מנולה)

גן המשחקים המונגש לבעלי צרכים מיוחדים ייחנך ב־23 במאי

היוזמה להקמת הגן, שיאפשר משחק של ילדים רגילים וילדים בעלי צרכים מיוחדים אלה בצד אלה, הגיעה מקבוצת אמהות מקומית. עלות בניית הגן בתוך גן הזיכרון בחיפה: שלושה מיליון שקל

פורסם בתאריך: 12.5.17 08:18

גן המשחקים הייחודי עם מתקנים מונגשים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ייחנך ב-23 במאי בגן הזיכרון בשכונת הדר בטקס שבו ישתתף ראש העיר חיפה יונה יהב. לצד המתקנים המיוחדים נבנו בגן גם מתקני משחקים רגילים מתוך כוונה ליצור אינטראקציה בין כל הילדים שיגיעו לשחק בו. באירוע יחולק ספר של הסופרת החיפאית ליאת דנקנר שייצא לאור במקביל לחנוכת הגן, אשר מביא את סיפורו מנקודת הראות של הורה לילד בעל צרכים מיוחדים. דרך הסיפור יוכלו ילדים רגילים להכיר את עולמם של ילדים על כיסאות גלגלים או של ילדים בעלי לקויות אחרות, וללמוד שאפשר לשחק איתם.

עלות הקמתו של הגן הגיעה ליותר משלושה מיליון שקל מתקציב העירייה, שאמורים להיות מוחזרים על ידי הביטוח הלאומי.

על הקמת הגן מספרת איווט שולץ, אם לילדה בעלת צרכים מיוחדים וחברה בקבוצת "אמהות מובילות שינוי בחיפה" של ארגון קשר: “לפני שנתיים התחלנו להתעניין בהקמת גן משחקים עם מתקנים מונגשים ולבדוק איך גן כזה יכול להיראות לפני שנדרוש את הקמתו. נסענו לרעננה ולהוד השרון, שם כבר קיימים גנים כאלה. פנינו לחברת מועצת העיר סיגל ציוני וביקשנו שתסייע לנו לפגוש את ראש העיר, והיא אכן סייעה. בפגישה נכח עוזר ראש העיר עירן מיכאל ובכירים נוספים. הצענו להם לראות את הפארקים במקומות שראינו, הם הסכימו ונסענו ביחד. כשהם ראו את הגנים הם התלהבו, ופנו ליהב כדי לקבל את הסכמתו שגם בחיפה יוקם גן כזה”.

יהב הסכים וביקש שהעבודות יתחילו עוד לפני שתקציב הביטוח הלאומי, שאמור לכסות את עלויות ההקמה, יגיע.

מיכאל: “לראות את המתקנים עומדים זה מרגש מאוד. פתאום אתה קולט שיש אנשים שגני המשחקים הרגילים לא התאימו להם ואיש לא ראה אותם, ועכשיו הם מקבלים יחס ראוי. חשוב להגיד שהגן נותן מענה לא רק לצורך פיזי אלא גם לצורך חברתי, ויתקיימו בו פעילות יוזמות של תנועות נוער לילדים עם צרכים מיוחדים. כדי להקל על ההורים שיגיעו עם ילדיהם בעלי הצרכים המיוחדים הורה יהב לפתוח את החניון שמאחורי היכל העירייה עבורם”.

שולץ: “אנחנו גאות מאוד על כך שהצלחנו להרים את הפרויקט הזה. לפני שבוע הלכתי עם בתי ועם בני משפחה נוספים שלהם ילדים רגילים לפארק הכט. כל הילדים שיחקו, ואני ובתי ישבנו בצד והסתכלנו, וחשבתי איזה יופי שהגן המונגש בהדר מתאים לכל המשפחה, אפילו להורה על כיסא גלגלים שיכול לשחק עם ילדו על המתקן”.

ציוני: “הבטחנו וזה קורה. נמשיך לפעול לפתיחת עוד גנים כאלה”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר