דגל הגאווה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
דגל הגאווה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

ספרנית נדרשה להסיר דגלון גאווה, כעס בקהילה על ראש העיר

מבקר בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן התלונן על הצבתו של דגל גאווה על שולחנה של אחת מהספרניות. ראש העיר עינת קליש רותם פסקה: "יש להימנע מזה". מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט: "רוב חברי הקהילה הגאה בחרו בה, אנו מצפים ממנה לתמיכה"

פורסם בתאריך: 16.7.19 13:56

כעס רב בקהילה הגאה בחיפה כלפי ראש העיר עינת קליש רותם בעקבות עמדתה ביחס לדגלון גאווה שהוצב על שולחנה של עובדת בספרייה העירונית בנוה שאנן.

לפני שבועות אחדים התלונן מבקר בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן על הצבתו של דגל גאווה קטן על השולחן של אחת מהספרניות. בעקבות התלונה, ובשל היותה של נוה שאנן שכונה עם אוכלוסייה דתית גדולה, פנתה הנהלת הספרייה אל מנהלת המחלקה לספריות באגף החינוך בעיריית חיפה רונית ברזילי כדי שזו שתידרש לסוגיה. ברזילי מצדה העבירה את הפנייה לראש העיר שתקבע כיצד לנהוג בסוגיה הרגישה.

לאחר שבחנה את העניין השיבה קליש רותם לברזילי במייל, עם העתקים למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני ולמנהלת אגף החינוך אילנה טרוק: "תודה רבה על העדכון ועל השיתוף. שמעתי על כך ביום שישי ואני שמחה שפנית אלינו. לשיטתי, יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם".

 

 

תשובתה של ראש העיר הובאה לידיעתה של הקהילה הגאה ועוררה ביקורת קשה, בעיקר לנוכח הסערה שנגרמה בעקבות דבריו של שר החינוך הרב רפי פרץ על טיפולי המרה. בין המבקרים הבולטים נמצא מחזיק תיק הגאווה בעירייה תבור להט, מסיעת מר"צ בראשותו של הרב דובי חיון.

"הקהילה פגועה מאוד", אומר להט, "היינו מצפים מראש העיר לתמיכה. קליש רותם נבחרה גם בזכות ההצבעה של חברי הקהילה, והיינו מצפים ממנה לתמיכה גורפת, על אחת כמה וכמה במצב הנוכחי שבו אנשים רבים יוצאים נגדנו. אני יודע שהרצון שלה הוא להמשיך ולסייע לקהילה, אבל צריך לחזק אותנו גם בתודעה. לא יכול שדברים כאלו יקרו בעיר ושלא יאפשרו לעובד או לעובדת להניח על שולחנו הפרטי דגל גאווה קטן".

עוד הוסיף להט כי "העובדת מרגישה פגועה. קשה מאוד להתמודד עם איסור להניח דגלון גאווה ליד המחשב שלה. היא מזדהה עם הדגל ועם מה שהוא מסמל וחשוב לה שהוא יהיה לידה. הזוי שמבקשים ממנה להוריד אותו. היא רוצה לשנות את המציאות הזו, אבל אין לה כלים. בשביל זה אני פה ויש לה את הקול שלי, את הקול של חיון ובתקווה גם את הקולות של כל חברי מועצת העיר".

להט מסיים את דבריו בביקורת כלפי קליש רותם: "הייתי מצפה ממנה להתחשבות גדולה יותר בקהילה הגאה. לא יכול שקבוצה קטנה של אנשים תנסה להטיל טרור על הקהילה. זכותנו להביע את מי שאנחנו, וראש העיר צריכה להגיד את זה. לא מדובר בדעה פוליטית או במשהו שיש חוסר הסכמה לגביו, אלא בזהות אישית. מדובר פה באנשים והייתי מצפה שהיא תעמוד מאחורי האנשים, רגשותיהם וזהותם, בעיקר לאחר שרוב חברי הקהילה הגאה בעיר בחרו בה".

גורם בקהילה הגאה ששוחח עם הספרנית אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "דגלון הגאווה ניצב על שולחנה של העובדת כבר שנים. היא הורידה אותו לתקופה מסוימת והחזירה אותו. הספרנית היא תומכת מובהקת של הקהילה ומחוברת אליה מאוד כבר שנים רבות. לפני כמה שבועות הגיע לספרייה בחור דתי, אמר לה שהדגל מפריע לו ודרש שהיא תוריד אותו, אך היא סירבה. בשל כך הוא פנה להנהלת הספרייה והתלונן. בהנהלת הספרייה נרתעו ופנו לראש העיר".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. חנה

    רונית ברזילי את בושה. במקום להביע עמדה ישר רצת להתלונן אצל ראש העיר. גם ככה מצב הסיפריות בחיפה הוא על הפנים. תתביישי.

  2. סערה בכוס תה

    דגל ששמים על שולחן הספרנית זה לא משהו פרטי אלא ניצול של מעמד ציבורי לפרסום אגנדה.
    ךהכניס אצבע לעין ואז להגיד אנחנו מושתקים זה טקטיקה של ליבוי וחבל.
    היה להטב בביתך וממלכתי בצאתך

  3. בואו...

    היא נבחרה גם בזכות המון דתיים שהצביעו לה כדי להוריד את יהב. נשמע הוגן לגמרי. ושה"קהילה" תצא מהסרט שכל מי שלא אומר אמן לכל גחמה שלהם מיד שונא אותם ומגיעה לו תלייה בכיכר העיר. יש בחיים גם מורכבות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלה כל דבר מפריע להם בחיי שזה הזוי לחלוטין

  5. מרצ זה שרץ

    הכנסת מרצ על המנדט הבודד שלה לקואליציה הייתה טעות קשה וחמורה שקליש עוד תשלם עליה ביוקר מדובר בתנועה שמחפשת פרובוקציןת לתקשורת החל מחיון ועד אחרון הפעילים. דגל ישראל הוא היחיד שצריך להיות במבני ציבור.

  6. קליש הביתה

    גם שאת קבלת השבת יעשו בביתם בצניעות ולא בפרהסיה בים וגם את הלימודי פורנו שלהם בישיבות והכוללים שיעשו בביתם ולא על חשבון משלם המיסים.

  7. אמא ואבא

    תחסכו מאיתנו את חיי המין שלכם. צריך להתחנן בשביל זה??

  8. יורם

    מרצ השיגו בסך הכל מנדט אחד בקושי. בשביל המנדט המסכן הזה נתת לו סגן ראש עיר ומה לא. לא חבל עינת?

  9. היו בכיתה קוראים הומו למי שהיה חלשלוש או מפונקי כזה ילד שמנת

    פעם הומו היה מילת גנאי

  10. אמא

    חבל מאד שרק … כעס רב בקהילה הגאה בחיפה .. למה אין כעס בכלל של התושבים מכל המינים ?

  11. כרמליתא

    גם ללכת עם כיפה או כיסוי ראש בעבודה זו גם עמדה אישית שכדאי להימנע ממנה? או שזה מותר כי זו העמדה הנכונה? הקיום של אנשים הוא לא עמדה, הוא עובדה. יש מי שמנסה למחוק אחרים והתגובה הראויה היתה גיבוי מוחלט של הספרנית, לא פחדנות שכזו. כדאי גם להזכיר לראש העיר שרק לפני כחודש התנוסס על בניין העירייה דגל גאווה ענק.

  12. חיים

    תכלס מאוד מאוד מרגיז לבוא תפקידים על שלל תמונותיהם של חבריהם מכל הכיוונים
    כאילו אתה משלם בארנונה לא מהמשפחה ..

  13. מנה

    הספרנית מנצלת את החופש המופרז שניתן לקהילה להציג את המחלה שלהם וזוהי מחלה כגאוה ולא כאות
    הקלון
    גם אם רבים חולים במחלה זו עדיין מחלה ולא נורמה בריאותית.

  14. גילי

    תארו לכם שהיו אומרים לספרנית יהודיה בניו יורק לדוגמא להסיר דגל ישראל קטן משולחנה כי זה מעורר אי נוחות בקרב הלא יהודים… כמה היינו נזעקים… זה בדיוק אותו הדבר

  15. דמוסתנס

    לשבור את הסטטוס קוו! אל תתנו לדתיים ההזויים להכתיב לרוב השפוי איך לחיות!

  16. אבי גרין

    זה שיש לאנשים נטיות לא צריך לבוא על חשבון ילד שלא יכול להגיד לא! אולי אתם שוכחים שיש גלגולים [זה כבר לא דמיון-רוחות נתפסות במצלמות הבטחה ויש תיעודים של אנשים שבאו בגלגול-וגם…אני אישית עברתי פעם תאונה ומוות קליני…החיים פה הם רק תחנה קטנה] ומחר או עוד 50 שנה הנשמה שלכם יכולה לרדת לעולם להיווצר בתוך גוף של אישה והיא כשתצאו תמכור אתכם…במקום לזכות לינוק ממנה….הייתם רוצים את זה? לא הייתם רוצים להחליט אם כן או לא?מכירים את התל אביבים שכל מילה שנייה הם פולטים "בכאילו כזה"…? ילד צריך לגדול על בכאילו ? מילא אם יכלו לשאול את פיו של הקטין…אבל הוא רק נולד…ואל תתחילו אם סיפורים שהורים רבים מרביצים…הכל תירוצים כדי לקחת ילד קטן – קטין לידיעתכם לשמש להם ליצן קטן…הזכות להורות מתממשת בידי זוגות רגילים לאחר שהם עשו את כל הדרך הקשה ביחד….בלי קיצורי דרך….ילד זה לא חפץ תפסיקו להחפיץ אותו…אין דבר כזה הזכות להןרות…זו לא חלוקה של חפצים…הורות היא מכלול של חובות….וכדי שיהיה ברור…אני עצמי נאה דורש ונאה מקיים….מחמת מחסור בקורת גג ונתנאים להעניק לילד ביטחון …עוד לא התחתנתי…עם כל הקושי והבדידות שמלווה אותי מינקות שבה גם זכיתי למשפחה וגם עברתי הרבה דברים שאף אחד לא היה רוצה לעבור….ידיים זרות….רדו מהתינוקות הללו!

  17. דני

    ראש העיר ד"ר קליש הינה אחת מהחכמות בעיר אפילו במדינה כולה , בעלת תואר דוקטורט באדריכלות ומדעי החברה , קודם כל היא בן אדם שבאמת איכפת לו מכל אחד ואחת מתושבי העיר חיפה , אך ישנן לחצים עליה בהקשר לדברים שציינתם הן מצד הדתיים החרדים והן מצד עובדי העירייה ומנהליה , רק אם תתנו לה לפתור לבד הכל היא תפתור הכל בשניה , אבל הבעיה היא שצריכה תמיכה מצד החרדי כי הם גם חלק מתושבי חיפה אז אנא מכל אחד מכם שמתלונן על התנהלותה של ראש עיר קליש , שינסה להיכנס לנעליה של ראש העיר ונראה אם הוא ביכולתו לפתור לבד כל זה ולקבל כל מיני לחצים ופניות מצד החרדי במיוחד ומצד הקהל החילוני בפרט .
    אני אישית מאוד מעריך את ראש העיר ד"ר קליש רותם ומאמין בה ביכולותיה לשינויים דרסטיים לעיר חיפה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר