צוות המחלקה לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
צוות המחלקה לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

חודש של ריפוי בעיסוק בכרמל

המרכז הרפואי ציין 100 שנה לקיומו של מקצוע הריפוי בעיסוק בעולם ו-70 שנה לקיומו בארץ. על הפרק: הארת הנושא תוך התמקדות בתחומים קידום התפתחות בילדים ומניעת נפילות

פורסם בתאריך: 12.11.17 10:21

בחודש נובמבר צוינו ברחבי העולם 100 שנה למקצוע הריפוי בעיסוק ובישראל 70 שנה, ובמרכז הרפואי כרמל בחיפה נערכו לקידום הנושא בשני תחומים מרכזיים – מניעת נפילות וקידום התפתחות בילדים. במסגרת חודש הריפוי בעיסוק פתחו בכרמל קו חם לטובת עובדי בית החולים כדי שיוכלו לשאול, לברר ולדעת עוד על התחום, ומבית החולים נמסר כי "עשרות עובדים התקשרו וקיבלו מידע מרתק ותשובות מועילות". כמו כן העמיד צוות המחלקה לריפוי בעיסוק דוכן למבקרים במרכז הרפואי עם תצוגה של עזרים, סרטונים ואמצעי הדרכה.

לדברי מנהלת המחלקה חני הראל, מטרת העל בחודש הריפוי בעיסוק היא קידום השתתפות בתפקוד מיטבי בעיסוקים משמעותיים בחיי האדם: "שליש מבני 65 ויותר נופלים לפחות פעם בשנה. הנפילות הן מסוכנות מאוד ויכולות להתרחש בכל גיל ובכל מקום. במסגרת ההדרכות אנו מסבירות למטופלים כיצד לשים לב לסידור הבית כמו ויתור על שטיחונים, הסתרת כבלי טלפון וחשמל חופשיים, ושימוש במתקני עזר במקלחות ובשירותים".

נושא נוסף שעליו הושם דגש הוא הורים, בני משפחה ומטפלים כמקדמי התפתחות. במסגרת זאת עוברים הורים לילדים בכל גיל הדרכה כיצד לעזור לילדים להתפתח. נוסף על כך מקבלים ההורים הדרכה כיצד לסייע לילדיהם על ידי אמצעי המחשה כמו סרטוני וידאו מותאמים לילדים, חוברות צבעוניות, למידה אקראית ולמידה מתווכחת.

 

 

הראל: "שירות הריפוי בעיסוק בכרמל ניתן למאושפזים בכל טווח הגילים – מלידה ועד הגיל השלישי – אשר סובלים או עלולים לסבול מירידה תפקודית בעקבות טראומה, מחלה או כל אירוע אחר המשפיע על תפקודם הגופני ו/או הקוגניטיבי. עבודת הריפוי בעיסוק בבית החולים כוללת הערכה, אבחון, טיפול והדרכה מיטביים למטופלים ולבני משפחותיהם, תוך שימת דגש על תפקודם במהלך האשפוז ולקראת השחרור. לאחר השחרור מופנים המטופלים להמשך טיפול במכוני הריפוי בעיסוק בקהילה במטרה להבטיח רצף טיפולי, ובמידת הצורך הם מופנים על ידי היחידה להמשך טיפול ומעקב בביתם כדי לאפשר תפקוד בסביבה נגישה, מותאמת ובטוחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר