מגדל התגליות ברמב"ם (הדמיה: מושלי - אלדר אדריכלים)
מגדל התגליות ברמב"ם (הדמיה: מושלי - אלדר אדריכלים)

מגדל תגליות רפואיות יוקם ברמב”ם

הקריה הרפואית רמב"ם ואוניברסיטת חיפה חתמו על מסמך הבנות במעמד שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן ליישום המיזם בעלות של 400 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 20.4.17 17:34

ביום רביעי נחתם מסמך ההבנות בין הקריה הרפואית רמב”ם לאוניברסיטת חיפה על הקמת מגדל התגליות הרפואיות בשטח בית החולים. המגדל יתנשא לגובה של 20 קומות, ועלות הקמתו נאמדת ב־400 מיליון שקל. המגדל ימומן מכספי תרומות שיגויסו במיזם משותף של רמב”ם והאוניברסיטה, ומטרתו היא לאפשר פעילות משולבת של מעבדות המחקר והפיתוח הרפואי של רמב”ם ביחד עם מעבדות הפקולטות למדעי הרווחה, הבריאות ומדעי הטבע באוניברסיטה. כמו כן יפעלו במגדל מעבדות של הטכניון וחממות טכנולוגיות.

כל קומה במגדל תתפרש על פני 1,370 מ”ר, והוא יתוכנן לעמידה בתו תקן ירוק כדי להפחית את הפגיעה בסביבה ולהקטין את כמות הפסולת הנוצרת בתהליך הבנייה. בבנייה ייעשה שימוש בחומרים ובשיטות יעילות לחיסכון באנרגיה וישולבו תוכניות לניצול מי גשמים.

הפעילות המחקרית במגדל התגליות הרפואיות תציע חיבור בין השדה הקליני, כלומר הפעילות הרפואית המתבצעת בבית החולים, לבין השדה המחקרי והשדה הטכנולוגי. במקום יונגשו לחוקרי האוניברסיטה המשאבים הקליניים הנדרשים כדוגמת מכשירי דימות, בדיקות גנטיות ומערך המכשור הקיים בבית החולים.

מרמב”ם נמסר כי זו הפעם הראשונה שבה חוברים מרכזי אקדמיה ורפואה להקמה של בניין משותף בלב קמפוס רפואי שמטרתו היא להזניק את המחקר הרפואי-יישומי בישראל, וכי שיתוף פעולה בין רופאים, חוקרים ומהנדסים יוביל לקיצור דרך משמעותי בקידום מחקרים וייצור קרקע פורייה לחדשנות בתעשיית מדעי החיים.

ברמב”ם ובאוניברסיטה צופים שמגדל התגליות הרפואיות יהווה גם מנוע לצמיחה כלכלית ומדעית של התעשייה בתחומי מדעי החיים ומקור משיכה לרופאים ולחוקרים מהארץ ומהעולם אשר מחפשים שילוב מיוחד של רפואה ומחקר, ויהווה תמריץ להחזיר ארצה רופאים ומדענים שפועלים בחו”ל.

מנהל רמב”ם פרופ’ רפי ביאר: “רמב”ם הוא דוגמה למחקר פורץ דרך המשולב בעבודה רפואית שוטפת כבר כיום, כאשר הרופאים שלנו מובילים מחקרים רבים שמשנים את פני הרפואה בעולם כדוגמת פיתוח של טכנולוגיות דימות רפואי חדישות, שיטות ניתוחיות חדשות וטכנולוגיות זעיר פולשניות בתחומים מרכזיים. מגדל התגליות יציע מקום אחד למוחות המדעים היצירתיים ביותר – לאנשי הטכנולוגיה וההנדסה – וכל זה קרוב למיטת החולה, שהוא המקום שבו הצורך מוכתב על ידי הרופא והמנתח. פעילות זו תביא להתפתחות תעשיית מדעי החיים סביב מגדל התגליות הרפואיות. אני מברך על התמיכה של משרדי האוצר והבריאות שיסייעו לנו לממש את החזון במהירות”.

נשיא האוניברסיטה פרופ’ רון רובין: “שילוב הפעילות המחקרית של האוניברסיטה בפעילות הקלינית של בית החולים יחזק ויזניק את המחקר שלנו למחוזות חדשים. טבעי שהמחקר שלנו בתחומי הפסיכולוגיה, מדעי הרווחה והבריאות, חקר הסרטן והאלצהיימר ועוד תחומים רבים המשיקים לתחום הרפואה יתבצע בתוך בית החולים. הפעילות המשותפת של חוקרים מתחומים שונים ביחד עם רופאים ועם אנשי צוות רפואי, וחממות טכנולוגיות וביו רפואיות הם הכר הפורה ביותר לפריצות דרך מדעיות משמעותיות. חתימת ההסכם היא צעד נוסף בהתרחבות של האוניברסיטה הן מבחינת תחומי המחקר והן מהבחינה הפיזית, ובהפיכתה לאוניברסיטה רב קמפוסית – דבר שמחזק את העשייה שלנו במרקם החברתי של חיפה והצפון”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר