מגדל התגליות ברמב"ם (הדמיה: מושלי - אלדר אדריכלים)
מגדל התגליות ברמב"ם (הדמיה: מושלי - אלדר אדריכלים)

תרומה של 62 מיליון שקל לבניית מגדל התגליות

הקריה הרפואית רמב"ם ואוניברסיטת חיפה קיבלו תרומה משותפת מקרן לאונה והארי הלמסלי להקמה של מגדל תגליות הבריאות. המגדל יאפשר שיתוף פעולה בתעשיית הציוד הרפואי, בתעשיית התרופות ובתחום המחשוב הרפואי והביג דאטה

פורסם בתאריך: 24.1.18 12:27

הקריה הרפואית רמב"ם ואוניברסיטת חיפה קיבלו תרומה משותפת של 62 מיליון שקל מקרן לאונה והארי הלמסלי להקמה של מגדל תגליות הבריאות שייקרא על שם הלמסלי. המגדל, שיתנשא לגובה של 20 קומות, ימוקם בקמפוס של רמב"ם, סמוך לפקולטה לרפואה של הטכניון, ויספק לראשונה שיתוף פעולה בין שני מוסדות אקדמיים, בית חולים מרכזי ותעשיות הייטק וביו רפואה.

הקמת מגדל התגליות, שעליו סוכם באפריל 2017, תאפשר שיתוף פעולה בין אוניברסיטת חיפה לקריה הרפואית רמב"ם, לצד שיתוף הפעולה הקיים עם הטכניון וחיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי עם תעשיית הציוד הרפואי, עם תעשיית התרופות ועם תחום המחשוב הרפואי והביג דאטה. במגדל יקודמו מחקרים רפואיים, פיתוחים ותגליות במטרה ליצור רעיונות יצירתיים בתחום הרפואה ברמה האזורית, הלאומית והגלובלית. הוא יעודד התפתחות של רעיונות חדשים בתחומי הבריאות והרפואה לטובת פיתוח טיפולים ביולוגיים, תרופות וציוד רפואי.

"המגדל יהווה תוספת משמעותית לקמפוס של רמב"ם ולקהילת חיפה והאזור", אמר סנדור (סנדי) פרנקל, נאמן קרן הלמסלי והממונה על פעילותה בישראל, "אנחנו גאים להיות שותפים לפרויקט החשוב הזה, שלא רק ינגיש שירותי בריאות ורווחה בפריפריה הצפונית של ישראל אלא גם ובעיקר יחזק את הצפון כולו על ידי יצירת סינרגיה ייחודית בין רמב"ם, אוניברסיטת חיפה והטכניון שהם שלושה מהמוסדות המובילים בישראל, וכן עם תעשיות הרפואה והביוטק".

הבניין החדש יכלול מכוני מחקר ופיתוח בתחומי חקר המוח, הסרטן, הלב, הסוכרת, הנפרולוגיה, הגנטיקה, הניתוחים הזעיר פולשניים והציוד רפואי, מכונים קליניים בתחומי רפואת העיניים והגסטרו, מעבדות משותפות ומרכזי מצוינות. לצדם יפעל גם בית הספר הגבוה למתמחים בתחום רפואת השיניים.

חלק מהבניין ישמש למחקר ולהוראה משותפים בתחומים כמו מחקר בתחום בריאות הציבור, למרכז חקר בתחום הסיעוד ולמרכז חקר בתחום מדעי החיים. המומחיות של האוניברסיטה בתחומים אלה של מדעי החיים, פיתוח תרופות, מודלים אקדמיים של בריאות הציבור תגויס להתמודד עם האתגרים הלאומיים והעולמיים בתחום הבריאות.

נוסף על כך יוקם מתחם חדשנות לחברות סטרט אפ מתחום הבריאות, שיציע להן חממות ומיזמים טכנולוגים בתחום הבריאות. לצד כל אלה יפעלו מתחם של הטכניון שישלב בין תחומי ההנדסה והרפואה – מתקנים להנדסה רפואית עם התמקדות על חדשנות בתחום ההנדסה הביו רפואית – ומרכז תערוכות ומבקרים שבו יוכלו החוקרים, הרופאים והיזמים להציג ולקדם את מחקריהם.

 

 

מנהל הקריה הרפואית רמב"ם פרופ' רפי ביאר: "אני מודה לקרן הלמסלי ולפרנקל על התמיכה האדירה בפרויקט המשותף לנו ולאוניברסיטת חיפה שנמצא בליבת העשייה שלנו. תוכנית הקמת מגדל התגליות היתה חלק מהחזון של רמב"ם המשלב באופן ייחודי את הרפואה, את הטכנולוגיה ואת הטיפול האנושי. תרומה זו מהווה נקודת ציון נוספת ומשמעותית בצעידה ביחד עם שותפינו האקדמיים להשגת המטרה – הובלת עתיד הרפואה בעולם כולו – ותציב את רמב"ם בשורה הראשונה של המוסדות המובילים בעולם ברפואה ובמחקר".

נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין: "תרומתה של קרן הלמסלי תסייע להזניק את החוקרים המצוינים של האוניברסיטה לכדי תרומה משמעותית עוד יותר לפעילות הקלינית ולבריאותם של תושבי הצפון, ישראל והעולם כולו. חתימת ההסכם היא צעד נוסף בהתרחבות הפיזית והמחקרית של האוניברסיטת במסגרת מהלך 'הירידה מן ההר' וההפיכה ל'מולטיברסיטה', ואני סמוך ובטוח כי הפעילות המשותפת של חוקרים מתחומים שונים ושל רופאי רמב"ם תהווה כר פורה לפריצות דרך מדעיות משמעותיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר