הקופים הירוקים בדרבי. חיקוי דהוי של יציע ג' (צילום: צלמוס)
הקופים הירוקים בדרבי. חיקוי דהוי של יציע ג' (צילום: צלמוס)

אוהדים של קונפטי

פורסם בתאריך: 5.12.17 10:08

לא רק יעקב שחר, גיא לוזון, קאיו ורועי קהת הם הבעיה של מכבי חיפה. גם ביציעים יש לירוקים בעיה גדולה. כן, הקופים הירוקים – אלה שמנסים לקבע את עצמם כקהל הטוב בארץ, כקהל אירופי, כקהל שמעודד גם שקשה, כקהל שמנצח על מופעי קונפטי, על דגלי פרישה ועל שירים – הם אחת מהבעיות היותר חמורות של מכבי חיפה.

אני לא יודע אם הקופים נתמכים כספית על ידי ההנהלה של מכבי או לא, אבל מה שבטוח הוא שהשחקנים של מכבי לא סופרים אותם. מפסידים למכבי תל אביב? "כל הקבוצה לבוא לפה". חוטפים בראש בבית מול בית"ר ירושלים? "כולם כולם לקפוץ". אלירן עטר רוצה לחזור לקרית שלום? "תישאר, תישאר, תישאר". מושפלים בדרבי? "מכבי, מכבי, מכבי".

 

 

הרגע שממחיש יותר מכל עד כמה הקופים הירוקים מאוהבים בתדמית שלהם יותר מאשר בקבוצה שלהם התרחש אתמול בדקה ה-71 – הרגע שבו נפסל שער חוקי של ניקיטה רוקביצה. כל אוהד ביציע קיבל התראה לסלולרי שלא היה נבדל, אבל במקום להשתולל המשיכו הקופים לשיר. ברגע הזה התברר שהגעגועים לברוך ממן, רובן עטר ואייל ברקוביץ' אינם פחותים מהגעגועים לרני אלבר, לג'ינג'י ולריאד מיציע ג' המיתולוגי. בימים שלהם, שער חוקי שנפסל (ויש להודות שגם שער לא חוקי שנפסל) היה מדביק את כל יושבי היציע לגדרות והופך את 20 הדקות האחרונות של המשחק לגיהינום עלי אדמות. 20 דקות שבהן אפרים גבאי היה חוטף אדום, זאהי ארמלי היה דופק צמד ויצחק בן יצחק היה שורק לפנדל שלא היה.

אבל במקום להכניס את מנשה משיח ואת צוות השיפוט שלו לפאניקה המשיכו הקופים במופע מזמורים פתטי. אצלנו, בשנות ה־80 וה־90 ובתחילת שנות ה-2000, לא היה מצב לשיר לקבוצה שירי אהבה אחרי הפסדים. לא היה מצב ששחקנים היו מרשים לעצמם להיראות ככה בדרבי. אצלנו, ביציע ג' האמיתי, הם ידעו שהפסד במשחק על כבוד לא יעבור בשקט ושהקרקע תרעד. והקופים? הם ישלחו את לוזון להתפטר ויקראו לקבוצה לבוא לפה.

אז לפני ששולחים את לוזון הביתה, אולי צריך לשלוח דווקא את היציע הצפוני הביתה. הגיע הזמן למהפכה. הגיע הזמן להחזיר את ג' של פעם. הגיע הזמן לחזור לשורשים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אדום

    צודק… תבואו לטרנר ותראו את היציע המערבי שכביכול נחשב לרגוע ויציע הרולקסים יושב על הקוון השופט וספסל היריבה כל המשחק ומוציא אותם מדעתם.

  2. שלומי חגג

    לקופים איכפת רק מהכיס $$$… ולמנהיג שלהם העסקן, מעניין רק דבר אחד. $$$$$

  3. די ללקק ליעקב שחר

    לא חסיד הקופים ובהחלט חייב שינוי ביציע אבל המאמר דעה שלך פשוט עלוב ופטתי.. כתיבה עלובה חסרת עובדות.
    העיקר להתנגח
    הרי אם הם היו מקללים אחרי הפסדים, היו קוראים להם קהל הצלחות.
    העיקר שיהיה שייר לעזעזל להאשים.. שהוא לא יעקב שחר.
    די לליקוקים ליעקב שחר.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נכון ! אני גדלתי ביציע ג' עם רני, ירון הג'ינג'י, ריאד, ברק כהן, רמי וייסמן, יובל הג'ינגי, שרון הג'ינג'י (כן היו לנו הרבה כתומים ביציע) ועוד, היינו אוהדים טובים, נסענו לכל משחק, אבל לא הגענו לקרסוליים של הקופים! הם עולים עלינו במאה דרגות. מה היה לנו אנחנו? מגאפון של רני מהמשחק עם נתניה ב89, ירון עם הזמבורה היה מרים את הקהל קצת, וזהו! איפה אנחנו ואיפה הקופים.

    תנו כבוד לחבר'ה האלה של הקופים, הם ארגון מרשים בכל קנה מידה, אני בתור מבוגר מתפעל מהם בכל משחק מחדש. חבל שמלכלכים עליהם, זה לא מגיע להם. מה ציפיתם? שיקללו? שיזרקו אבוקות? הם עודדו, זה תפקידם. במקום לומר מילים טובות רק מלכלכים. חבל, חבל, חבל.

    לאנשי הקופים אני אומר : אני לא מכיר אתכם אישית, אבל כל הכבוד לכם. המשיכו בדרככם.

  5. חן

    עכשיו תקרא את הכתבה שוב ותבין שאתם, אלה שמתלהמים, הם הם הבעיה.
    כי אם כל האצטדיון היה מתנהג כמוהם ותומך, במקום לשרוק בוז על כל איבוד, אז היה להם ביטחון. אם היה להם ביטחון אז הם לא היו חוששים מכל מהלך פשוט מהפחד שישרקו להם בוז והיו משחקים בחופשיות.
    לפעמים אני חושב שהעולם השתגע.. מאיפה מערכת המסקנות המקולקלת של אנשים היום?

  6. ירוק מתמיד

    תשמע יש דברים שבהם הם פחות טובים, כמו לשקף באמת את דעתו של הקהל במצבים מסויימים ולפעמים להיות כמו שאמרת יותר מאוהבים ברעיון של אירגון אוהדים מאשר בקבוצה.
    אבל את ההשקעה שלהם אי אפשר לקחת מהם, כל כך הרבה שנים של עשיה ומעורבות בלתי נגמרת בדבר שבשביל רובנו מסתכם רק במשחק בשבת.
    ככה שביקורת, צריך לדעת להעביר, באותה נשימה לתת להם את הכבוד הראוי.
    אור יפרח על הגדרות כבר 15 שנה ולצידו הרבה אנשים שנותנים המון.
    תודה בשם הקהל לקופים הירוקים.

  7. משה

    הקהל מספר אחד הלוואי שכל היציעים היו כמו הצפוני מעודד דוחף את הקבוצה אנחנו נראים קהל במאניה דפרסיה רק בגלל החלק השני ששורק בוז על כל איבוד כדור על כל החמצה כאילו הוא גדל בשכונות של ברצלונה ובא לראות את מסי כל שבת תעזרו להם הם רוצים בדיוק כמונו וכן הבעיה היא לוזון שמרכיב כל משחק את אותם טעויות שהורסות את המשחק

  8. מתן צדיק

    אל אוהדי מכבי חיפה. אם אתם אוהדים טובים – שנו התנהגותכם . תגובותיכם בדרבי, רחוקה מלהעיד עליכם כאוהדים מסורים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר