אריאל אבלין (צילום: עופר וקנין)
אריאל אבלין (צילום: עופר וקנין)

האם זה האיש שיפתח לנו את חזית הים?

אריאל אבלין, הבעלים של חברת תכלית – כלכלה, תכנון ואסטרטגיה הוא היועץ שנבחר על ידי העירייה לקדם את הפרויקטים התקועים של העיר – פתיחת חזית הים והסרת חיץ המסילות. תג המחיר: 360,000 שקל בשנה

פורסם בתאריך: 11.8.17 08:53

ועדת המכרזים של עיריית חיפה אישרה בחודש שעבר התקשרות עם חברת תכלית-כלכלה, תכנון ואסטרטגיה לצורך קבלת שירותי ייעוץ לקידום פרויקטים בעלי חשיבות אסטרטגית לפיתוח העיר, ובהם שני הפרויקטים הגדולים התקועים-חזית הים העירונית במערב הנמל והסרת חיץ מסילות הרכבת לאורך חופי חיפה.

המכרז שבו זכתה החברה הוגדר כמכרז ל"מתן שירותי ייעוץ לפרויקטים שלהם ממשק עם משרדי הממשלה וחברות ממשלתיות". הבעלים של החברה שנבחרה לייעץ לעירייה הוא אריאל אבלין, לשעבר ראש החטיבה העסקית במינהל מקרקעי ישראל (כיום רשות מקרקעי ישראל) ורכז התחבורה באגף התקציבים של משרד האוצר.

במענה לשאלות "כלבו-חיפה והצפון" נמסר מדוברות העירייה כי תוקף ההסכם עם החברה הוא לשנה והשכר לחברה הוא 300 שקל לשעה ועד 100 שעות עבודה בחודש. משמעות הדברים היא שהכנסות החברה מההתקשרות עם העירייה יוכלו להגיע ל-30,000 שקל בחודש ול-360,000 שקל בשנה.

בתגובת דוברות העירייה צוין: "תוקף ההסכם הינו לשנה. בתום השנה תבחן העירייה על פי שיקול דעת בלעדי שלה אפשרות להארכת ההסכם. החברה תעניק ייעוץ לפרויקטים שלהם ממשק עם משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות בנושאים בעלי חשיבות אסטרטגית לפיתוח העיר, כגון חזית הים העירונית, מנהור הרכבת והסכמי גג, המחייבים ממשק אינטנסיבי ותיאום בין בעלי עניין רבים. פעולות רבות של העירייה מתבססות על תקצוב ממשלתי והחלטות המתקבלות במשרדי הממשלה ועל כן נדרש יועץ שיטפל באופן שוטף ועקבי בנושאים העולים מעת לעת. אבלין מילא תפקידים בכירים באגף התקציבים במשרד האוצר ובמינהל מקרקעי ישראל והינו בעל ניסיון מוכח והיכרות מעמיקה עם משרדי הממשלה ופעילותם. ההתקשרות עם החברה אושרה על ידי ועדת המכרזים ועל ידי מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג".
בהטלת העבודות על יועץ חיצוני למעשה מפריטה העירייה במידה מסוימת את האחריות להצלחתן או כשלונן של משימות עירוניות ומעבירה אותה מהדרג הנבחר המחויב לשליחותו הציבורית ליועץ המועסק באופן זמני. עם זאת, הישגים אפשריים שאליהם תוביל ההתקשרות עם החברה יהיו לבטח לשביעות רצונם של תושבי העיר ולטובת האינטרס הציבורי.
במענה לפניית "כלבו-חיפה והצפון" אמר אבלין: "אני חושב שהגורם שאתה צריך לפנות אליו הוא העירייה. אני לא הגורם שצריך לפנות אליו. יש גורם מוסמך, וזו העירייה, ולכן לא ראוי שאני אתייחס לדברים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר