מרכז התחבורה מרכזית המפרץ (הדמיה: חברת יפה נוף)
מרכז התחבורה מרכזית המפרץ (הדמיה: חברת יפה נוף)

במרכזית המפרץ החדשה לא תוכלו לקנות קפה

יזם של קופיקס מחיפה פנה לחברת יפה נוף שבונה את התחנה החדשה וביקש לפתוח שם דוכן. הוא נענה שלא יהיה שום סוג של מסחר בתחנה, אפילו לא מכונות שתייה אוטומטיות. מי שירצה לרכוש משהו ייאלץ ללכת לסינמול

פורסם בתאריך: 8.1.18 14:44

יזם של קופיקס מחיפה, שביקש לפתוח דוכן בתחנה המרכזית החדשה אשר נבנית בימים אלה צמוד לסינמול (לב המפרץ), גילה כי לא יוכל לעשות זאת משום שבכל תחומי התחנה לא יתאפשר מסחר. התחנה היא הרחבה של התחנה הקיימת, ובתום הבנייה היא תשתרע על פני שטח של כ-13,000 מ"ר. את התוכנית הגיש משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל.

לפני כשנה וחצי פנה היזם לחברת הבת העירונית של עיריית חיפה יפה נוף, אשר מקימה את המתחם, וקיבל תשובה טלפונית כי הדבר אינו אפשרי. הוא התעניין גם אם יוכל להציב במקום מכונות שתייה וחטיפים, ונאמר לו באותה עת כי הנושא עדיין לא ידוע. ביולי 2017 פנה היזם גם לעיריית חיפה עם השאלה באשר להקמת דוכן, וב-23 באוגוסט 2017 הוא קיבל תשובה רשמית כי אין אישור להקמת העיסוק שביקש. הוא פנה לעירייה בשנית והתעניין לגבי הצבת מכונות חטיפים ושתייה, אך לטענתו לא קיבל תשובה.

בשבוע שעבר פנה היזם שוב ליפה נוף ונענה שבתחנה המרכזית החדשה לא תותר הצבה של מכונות חטיפים ושתייה. משמעות הדבר היא שנוסעים שירצו לרכוש מזון או משקה יצטרך ללכת לקניון לב המפרץ הסמוך.

"אני חושב שההחלטה אינה הוגנת כלפי תושבי חיפה שרוצים לקנות שתייה בסיסית", אמר היזם היום (שני) ל"כלבו – חיפה והצפון", "הדבר מונע תחרות עסקית. זאת החלטה לא הגיונית. יתרה מכך, לקופיקס כלל לא נתנו להיכנס לסינמול. התחנה שעתידה לקום היא מרכזית וצפויה להית הגדולה ביותר בישראל. בכל תחנה בארץ, אפילו הקטנה ביותר, יש מענה לאוכל ושתייה. אני מקווה שההחלטה תשתנה בקרוב ושייפתח מכרז שאוכל להתמודד בו".

 

 

יצוין כי תוכנית התשתית של התחנה החדשה אושרה בשנת 2006 וכי בגוף התוכנית אין אזכור לשטחי מסחר, למעט במעבר תת קרקעי, שמהתגובות שנמסרו לא ברור אם הוא אכן נבנה והיכן.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בתחום העיסוק של הרשות המקומית".

מחברת יפה נוף נמסר בתגובה: "מרכזית לב המפרץ מוקמת לפי תוכניות והיתרים שנדונו וניתנו על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, שבהן נקבע כי שטח המבנה ישמש כמרכז תחבורתי ולא לצורכי מסחר. בתוך כך יחובר המרכז בגשר לקניון לב המפרץ הסמוך, שבו מתקיימת פעילות מסחרית בהיקף גדול".

עבודות הבנייה בתחנת לב המפרץ החדשה צפויות להסתיים במהלך שנת 2018.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ח

    נשמע הזוי מאד מעניין מי לחץ שלא יהיה מסחר בתחנה מרכזית לאיזה אינטרסים דואגים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר