ד"ר איתי גלבוע (צילום: ראובן קופיצ'נסקי)
ד"ר איתי גלבוע (צילום: ראובן קופיצ'נסקי)

ד"ר איתי גלבוע יתמודד על ראשות העיר חיפה

חבר מועצת העיר מסיעת חיפה חדשה הודיע על התמודדותו בבחירות הקרובות לראשות העיר: "יש בעיות רבות בעיר שאני מתכוון לטפל בהן כמו נטישת הצעירים, יצירת מקומות עבודה חדשים וחיסול זיהום האוויר"

פורסם בתאריך: 9.10.17 12:10

חבר מועצת העיר חיפה ד"ר איתי גלבוע מסיעת חיפה חדשה הודיע על התמודדותו בבחירות לראשות העיר שיתקיימו באוקטובר 2018. בכך מצטרף גלבוע לראש העיר יונה יהב ולד"ר עינת קליש רותם שכבר הודיעו על התמודדותם ולסגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז שצפוי להתמודד גם הוא.

לפני חג סוכות ערך גלבוע מפגש פעילים בביתו להשקת הקמפיין לראשות העיר, וזו תהיה הפעם השנייה שהוא יתמודד לתפקיד לאחר שעשה זאת גם בבחירות 2013.

גלבוע, 55, נשוי+4, הוא תושב חיפה זה 37 שנה. בשנת 1993, בתקופת כהונתו של עמרם מצנע כראש העיר, הקים גלבוע את האגף לפניות הציבור, שהיה הראשון מסוגו ברשויות המקומיות בארץ וייחודי במבנה הארגוני שלו – כפיפות ישירה לראש העיר. עם היבחרו של יהב לראשונה לראשות העיר בשנת 2003 הוא בחר לשמר את אותה המסגרת הארגונית. לגלבוע תואר דוקטור במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, כאשר את עבודת המחקר שלו הוא הקדיש לנושא "דמוקרטיה עירונית – השתתפות תושבים בפוליטיקה העירונית בחיפה". כיום משמש גלבוע יו"ר ועדת הביטחון העירונית ומ"מ יו"ר הוועדה העירונית למאבק בנגע הסמים. כמו כן הוא חבר בוועדת המכרזים, בוועדה לאיכות סביבה וקיימות ובוועדת השימור, ומ"מ חבר בוועדה לענייני ביקורת ובוועדת המשנה לתכנון ובנייה.

גלבוע: "לאחר פניות רבות מחברים ומהציבור הרחב החלטתי להודיע על התמודדות על ראשות העיר בבחירות הקרובות. יש בעיות רבות בעיר שאני מתכוון לטפל בהן כשאבחר, ובהן נטישת הצעירים מחיפה, יצירת מקומות עבודה חדשים וחיסול זיהום האוויר בחיפה".

בקמפיין הקודם לא הצלחת לגבור על יהב. מה מביא אותך להתמודד בשנית?

"לקמפיין בשנת 2013 נכנסתי לאחר עשור של ניתוק מפעילות פוליטית, ובכל זאת קיבלתי 7,000 קולות לראשות העיר. בבחירות למועצת העיר קיבלתי מנדט אחד – בדיוק כמו סיעות הליכוד, העבודה והבית היהודי שמאחוריהן עמדה מפלגה גדולה. זהו הישג לא מבוטל. עכשיו, לאחר קדנציה פעילה במועצת העיר, הסיכויים שלי רק עולים. במפגש נכחו גם פעילים מהקמפיין הקודם שהביעו ביטחון מוחלט שאנצח, ופעילים חדשים – יהודים וערבים – שרואים בי מועמד ראוי".

האם תרוץ כמועמד עצמאי או כנציג מפלגה קיימת?

"בשלב זה אני מועמד עצמאי, אבל כבר שוחחתי עם נציגי המפלגות הגדולות כדי לבדוק את האפשרות שאהיה נציג של אחת מהן במועצת העיר, והמגעים עדיין נמשכים. יש הרבה עבודה לעשות בעיר ואני מביא איתי דם חדש. כמי שמכיר מבפנים את המערכת העירונית אין לי ספק שאוכל לתרום את כולם לעשייה לטובת העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה

    כל אחד יתאים
    רק לא יהב שכל אחד יעשה את ח,בון הנפש שלו
    ויבדוק בביתו איפה למשל גרים הילדים שלו
    לי שני ילדים שעברו לתל אביב בגלל עבודה
    חג שמח

  2. נורית

    מה עשה איתי גלבוע במשך חמש שנים בקואליציה? הצביע עם יהב ולא נקף אצבע עבור מאבק כנגד הזיהום, נטישת הצעירים וכל מה שהוא מדבר. עוד המצאה פוליטית מטעם עצמו שבסוף הופך משרת כנוע של אדוניו.

  3. אייל

    רק לא יהב הרס את העיר.. ורק המלחמות עזרו לו להישאר כזה..
    בריחת צעירים ופיתוח לקוי של העיר והתרבות שלה.. מתי היתה הופעה אחת באצטדיון החדש
    שיש לו את נישליס שנותן לו גב זה יותר קל.
    אחד מראשי הערים הגרועים שהיו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר