היכל אליהו
היכל אליהו

היכל אליהו יארח כנס בנושא סליחות

הקהילה הקונסרבטיבית מוריה ושותפות חיפה-בוסטון יקיימו במרכז החדש לתרבות יהודית כנס שיכלול לימוד ומופע מוזיקלי בהקשר של סליחות

פורסם בתאריך: 11.9.17 08:09

כנס בנושא לימוד סליחות יתקיים ביום חמישי במרכז לתרבות יהודית-ישראלית היכל אליהו בסניף היסוד של בית הספר הריאלי באחוזה. יוזמי הכנס העירוני, שיהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, הם הקהילה הקונסרבטיבית מוריה וגופים נוספים ובהם שותפות חיפה-בוסטון. במהלך הערב ידונו המשתתפים סביב שולחנות עגולים בנושא הסליחה מכמה היבטים, ובהם סליחה כלפי החלשים בחברה, הסליחה הבין דתית ואורות התשובה לפי הרב אברהם יצחק הכהן קוק.

את הערב ינחו ארבעה מנחים וארבע מנחות. לדברי רב הקהילה הקונסרבטיבית מוריה דובי חיון, במעגלים יתקיים לימוד סביב טקסט, שיחה, דיון וויכוח. בחלק השני של הערב יתקיים באודיטוריום החדש של בית אליהו המופע המוזיקלי "סליחה וסולחה" בעברית ובערבית של צמד היוצרים ד"ר אביאור ביירון וג'ורג' סמעאן, שגובש במיוחד למען האירוע.

לדבריו של חיון, הפעילות הזו תהווה סגירת מעגל: "לפני 63 שנה, כשקהילת מוריה קמה, התפילות הראשונות של שבתות חודש אלול וחגי תשרי התחילו באולם הגדול של סניף הריאלי באחוזה. השבוע אנחנו חונכים את הבניין החדש, אף הוא באותו הסניף".

מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי: "אנחנו שמחים לקחת חלק בפעילות ובעשייה קהילתית שמתאימה לאג'נדה של השותפות, במיוחד בנושאים של חינוך, זהות יהודית והתחדשות יהודית. אנחנו עוסקים בנושאים כמו חגי ישראל דרך לימוד וקיום דיאלוגים כבר 30 שנה, ולכן באופן טבעי התחברנו לפעילות בהיכל אליהו כשותפים לדרך בחשיבה, בעבודה ובסמינרים. אנחנו מאחלים להיכל אליהו הצלחה רבה ומברכים על היוזמה. מבחינתנו מה שחשוב בערב הזה הוא היציאה החוצה מהארגונים הפורמליים שעמם אנחנו עובדים ביום יום, כמו גנים ובתי ספר, אל הקהל הרחב".

סמנכ"לית הפדגוגיה של הריאלי שוש עידן, מארחת הכנס: "האירוע בבית אליהו יחנוך למעשה את ההיכל עוד לפני הטקס הרשמי. אנחנו שמחים לפתוח את הבית שלנו לקהל הרחב שיבוא וייקח חלק בפעילויות. קהילת מוריה הקרובה אלינו וגם קהילות נוספות מוזמנות לפעול מכאן בדגש על פעילות חינוכית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר