נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

זינוק במספר הפניות למרכז לנפגעות תקיפה מינית

באוקטובר התקבלו במרכז כ-150 פניות בהשוואה ל-70 בחודש המקביל אשתקד. במרכז מייחסים את העלייה לחשיפה התקשורתית לקמפיין האינטרנטי #metoo ולחשיפת ההטרדות בהוליווד ובארץ

פורסם בתאריך: 14.11.17 07:56

עלייה משמעותית נרשמה בחודש אוקטובר 2017 במספר הפניות למרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בחיפה בהשוואה לאוקטובר אשתקד. בחודש שעבר התקבלו במרכז 150 פניות לעומת 70 פניות באותו חודש בשנת 2016. במרכז מייחסים את העלייה לקמפיין האינטרנט העולמי #metoo (#גםאני) שזכה לחשיפה אינטנסיבית בתקשורת. החשיפה של מעשי ההטרדה והתקיפה בהוליווד והתלונות נגד אנשי תקשורת בולטים בארץ עודדה, כך לפי ההערכה, נפגעות רבות לפנות למרכז.

מרכז הסיוע הוא עמותה המעניקה שירותים לנפגעות ולנפגעים מכל אזור הצפון – מחדרה ועד לגבול הצפון. המרכז הוקם בשנת 1979 כמענה לצורך בטיפול רגיש ומיומן בנפגעות אלימות מינית, וכיום הוא נותן מענה גם לגברים שנפגעו. כ-40 אחוז מהמקרים המטופלים במרכז הם של פונים מחיפה.

מנהלת המרכז עו"ד שני אלוני, שהיא גם עובדת סוציאלית, מספרת כי היא הופתעה ממספר הפניות באוקטובר – חודש שבדרך כלל ממעטים לפנות בו למרכז בגלל החגים: "ציפינו לנתון דומה לזה של השנה שעברה, אבל המספרים מראים עלייה של יותר מ-100 אחוז. פתאום נשים וגברים מתחילים לספר סיפורים אישיים, והנושא מייצר סביבו התעניינות והתייחסות".

 

 

רוב המקרים שעליהם דווח בתקשורת היו של הטרדות מיניות במקום העבודה. האם גם התלונות למרכז הן בתחום זה?

"הטרדות בעבודה הן רק 15 אחוז מסך הפניות אלינו. רוב התלונות הן על עבירות מין חמורות יותר. מתקבלות אצלנו הרבה תלונות על אונס, על תקיפה מינית ועל פגיעות בילדים בתוך המשפחה ומחוץ לה על ידי אדם מוכר כמו קרוב משפחה, שכן או איש חינוך".

בין המתלוננים יש בני נוער?

"כשני שליש מהנפגעים היו ילדים בעת הפגיעה. הטלפון אלינו מגיע לפעמים אחרי שנים. ניתן לומר שרוב הפונים אלינו הם בגירים. עם זאת, המודעות לנושא היא רבה יותר היום, וגם ההורים מגלים את הפגיעה בשלב מוקדם. רבים מהדיווחים הם של הורים שילדיהם נפגעו וגם של מורים ושל מדריכים בתנועות נוער. אם פעם מי שהיה מגיע אלינו זה הנפגע בעצמו, כיום, אחרי הרבה שנים, אנחנו מצליחים לקבל דיווח על הפגיעה בילדים כבר בגיל הילדות".

 

מנהלת המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עו"ד שני אלוני

מנהלת המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עו"ד שני אלוני

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר