יונה יהב וחברי המשלחת מגדנסק (צילום: ראובן כהן)
יונה יהב וחברי המשלחת מגדנסק (צילום: ראובן כהן)

יהב למשלחת פולנית: "לפולין היה תפקיד משמעותי בשואה"

ראש העיר חיפה אירח בלשכתו את השגריר הפולני ואת סגני ראש העיר גדנסק. בהתייחסות לחוק הפולני האוסר הטלת אחריות על פולין לפשעי המלחמה אמר יהב: "עלינו להגיד את האמת גם אם היא קשה לשמיעה"

פורסם בתאריך: 12.2.18 16:45

סגני ראש העיר גדנסק שבפולין פיוטר גז'לאק ווייסלאב ביילבסקי נפגשו היום עם ראש העיר חיפה יונה יהב. בפגישה שנערכה בלשכתו של יהב התייחסו גז'לאק וביילבסקי להעברת חוק מחנות ההשמדה הגרמניים בפולין שאוסר לייחס לעם הפולני מעורבות בפשעי הנאצים ואמרו: "לא כל העם הפולני שותף להחלטת הממשלה, אבל קולם לא נשמע". בפגישה השתתפו גם שגריר פולין בישראל ז'אדק חודורוביץ' וקונסול הכבוד של פולין בחיפה עודד פלר.

השניים הוסיפו כי יש להבחין בין השלטון המרכזי שמחוקק את החוקים לבין רשויות השלטון המקומי. לדבריהם, "צריך לאפשר להיסטוריונים לחקור את חלקה של פולין בשואה ולא להכתיב את ההיסטוריה באמצעות חוקים". כמו כן הם סיפרו ליהב כי השנה צוין לראשונה בגדנסק יום השואה הבינלאומי שכלל חנוכת אנדרטה לזכר קורבנות השואה.

 

 

יהב: "כבן למשפחת ניצולי שואה אני אומר שאסור לנו לשתוק ושעלינו להגיד בקול רם וצלול את האמת, גם אם היא קשה לשמיעה. לפולין היה תפקיד משמעותי בשואה ולא ניתן להכחיש אותו. המחנות הוקמו אמנם על ידי הגרמנים, אבל לא מעט מבין היהודים שהצליחו לברוח מהם נתפסו על ידי משתפי פעולה פולנים שהסגירו אותם לידי המרצחים הנאצים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר