מהנדס העיר אריאל וטרמן (צילום: ירון צור לביא)
מהנדס העיר אריאל וטרמן (צילום: ירון צור לביא)

מהנדס העיר דורש שינויים בתוכנית נמל המפרץ

סדקים בתמיכת עיריית חיפה בפרויקט נמל המפרץ שיעלה מחר לדיון גורלי בוועדה המחוזית: אריאל וטרמן גיבש מסמך שבו הוא דורש להוציא את נמל הדלק מהתוכנית ולהגביל את פעילותן של מכולות החומרים המסוכנים

פורסם בתאריך: 7.1.18 14:57

לקראת הדיון הגורלי מחר (שני) בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בתוכנית המפורטת שיזמה חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ, גיבש מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן מסמך השגות על פרטי התוכנית. כפי שנחשף ב"כלבו-חיפה והצפון", התוכנית כוללת בנייה המיועדת לשני סוגים של פעילות נמלית שתתגבר את פעילות התעשייה המזהמת במפרץ חיפה – נמל דלקים ומסוף מכולות שיכלול את כל סוגי מכולות החומרים המסוכנים.

וטרמן, ממובילי התמיכה בפרויקט נמל המפרץ במערכת העירונית בשנים האחרונות, אמנם המליץ לוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית, אך דרש שההפקדה תוכפף להטמעת שינויים בה. ההמלצות של מהנדס העיר, שהוצגו בשבוע שעבר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה, משקפות ביקורת על התוכנית המפורטת, ובמסגרתן הוא המליץ שאחד מהתנאים להפקדת התוכנית יהיה ביטול נמל הדלק המוצע בה. וטרמן נימק את עמדתו בכך ש"בתוכנית המוצעת לא הובטח כי במקביל לקידום נמל דלק חדש יבוטל, יפונה וינוקה נמל הדלק הקיים. אי לכך יש חשש כי פעילות מוצעת זו תתווסף לפעילות הקיימת כיום בנמל הדלק ולא תהווה לה תחליף (אלא למעשה תכפיל אותה). הוספת נמל דלק חדש עלולה לייצר תשתית להגדלת פעילות משק הדלק (בתי זיקוק, אזורי אחסון דלקים וכדומה)".

 

נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)

נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)

 

 

לעומת זאת, וטרמן לא עמד על הפוטנציאל לתגבור התעשייה המזהמת הגלום בפעילות נמלית באמצעות מכולות של חומרים מסוכנים בנמל החדש, אך הביע דאגה מסוג אחר והציע "להוסיף סעיף כללי להוראות התוכנית, ולפיו בכל מקרה לא יוטלו מגבלות מעבר לגבולות הנמל ולא תותר פעילות חומרים מסוכנים שתגרום לסיכונים מעבר לגבולות התוכנית".

בהחלטתה של הוועדה המקומית נכתב כי "על אף שנמל המכולות הוא חשוב וביצועו מתקדם" היא מתנגדת להפקדת התוכנית ובפרט לנמל הדלק ודורשת מהוועדה המחוזית לא לקדם את התוכנית להפקדה עד שתוצג תמונה כוללת, לרבות התייחסות לתנאים שהוצגו במסמך ההשגות של מהנדס העיר והטמעת התניה לביטול נמל הדלק הקיים. כמו כן דרשה הוועדה שתנאי להוצאת היתרי בנייה בתחום הנמל החדש יהיה העברת תחום השיפוט המוניציפלי ומרחב התכנון לעיריית חיפה ולוועדה המקומית שלה.

יצוין כי עמדתה של חנ"י בקשר לתוכנית כוללת מענה לשני ההיבטים האמורים בהשגותיו של וטרמן, ולפיה "התוכנית לא תגביר את פעילות התעשייה המזהמת במפרץ חיפה והיא מנוף כלכלי חשוב וחיובי למרחב של מטרופולין הצפון. נמל המפרץ המוקם בימים אלה אינו כולל כיום הקמת נמל תזקיקים. ככל שיוקם בעתיד נמל שכזה הוא יחליף את נמל התזקיקים הקיים בעיר התחתית זה 80 שנה. לגבי מסוף המכולות, אמצעים מתקדמים המוכתבים בתוכנית מונעים כל סיכון אופציונלי לאוכלוסייה. לתוכנית נערך תסקיר השפעה על הסביבה מקיף לפי ההנחיות המחמירות שקבע המשרד להגנת הסביבה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ברי

    המפרץ, חיפה והקריות, לברוח מהר , האיזור יהיה מזוהם ,שאסור לגדל בו ילדים. ערכי הדירות יירדו . תהייה קטסטרופה באיזור…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר