ממוצע של שני הורים וילד (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
ממוצע של שני הורים וילד (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מספר הנפשות למשפחה בחיפה נמוך משמעותית מהממוצע הארצי

בשנת 2016 עמד ממוצע הנפשות למשפחה בעיר על 3.05 לעומת ממוצע ארצי של 3.72 נפשות. הנתון החיפאי זהה כמעט לזה שבתל אביב – ממוצע של שלוש נפשות למשפחה

פורסם בתאריך: 13.2.18 15:16

לקראת יום המשפחה שיחול ביום חמישי פרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נתונים על המשפחות בישראל, ומהם עולה כי ממוצע הנפשות למשפחה בחיפה הוא נמוך באופן משמעותי מהממוצע הארצי.

לפי הנתונים, בשנת 2016 היה ממוצע הנפשות למשפחה בחיפה 3.05 בלבד לעומת הממוצע הארצי שעמד על 3.72 נפשות במשפחה. עיון בהשוואה שערכה הלמ"ס בין 15 הערים הגדולות שמונות 100,000 תושבים ויותר מלמד כי הנתון בחיפה כמעט זהה לממוצע בתל אביב – 3.00 נפשות במשפחה. ניתן לראות בכך מאפיין נוסף המצביע על הידמותה של חיפה לתל אביב – מגמה שלפחות בחלק מתחומי החיים קיימת חתירה להרחבתה.

 

 

עם זאת יש לציין כי תל אביב אינה העיר עם ממוצע הנפשות למשפחה הנמוך ביותר אלא בת ים עם 2.96 נפשות למשפחה. העיר שבה ממוצע הנפשות למשפחה הוא הגבוה ביותר היא בית שמש עם 5.04 נפשות במשפחה.

נתוני הלמ"ס מלמדים גם על שיעור נמוך של משפחות עם ילדים עד גיל 17 בחיפה ביחס לממוצע הארצי. מבין 75,500 המשפחות המתגוררות בחיפה, 44.3 אחוז בלבד הן משפחות עם ילדים עד גיל 17 לעומת ממוצע ארצי של 54.8.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר