דוד עציוני
דוד עציוני

משאל הבחירות של "כלבו": עציוני ראשון, יהב רביעי

עו"ד דוד עציוני, עוזרו של שר האוצר, גרף 33 אחוז מהקולות במשאל האינטרנטי, שבו השתתפו כ-7,000 קוראים. במקום השני - ד"ר עינת קליש רותם עם 31.5 אחוז. ראש העיר רק עם 6.5 אחוזי תמיכה

פורסם בתאריך: 13.11.17 12:24

עו"ד דוד עציוני, עוזרו האישי של שר האוצר משה כחלון, הוא המנצח המפתיע של משאל הבחירות של "כלבו – חיפה והצפון". המשאל פורסם ביום רביעי ונסגר אתמול (ראשון), ו-6994 גולשים השיבו לשאלה: אילו הבחירות לראשות העיר היו מתקיימות היום, למי הייתם מצביעים? עציוני זכה ב-2,308 קולות, ד"ר עינת קליש רותם הגיעה למקום השני עם 2,200 קולות, ניר שובר השיג 1328 קולות, וראש העיר יונה יהב קיבל 452 קולות בלבד.

עציוני, בן 34 בלבד, הוא תושב חיפה והיה הממונה מטעמו של כחלון על הטיפול בנפגעי השריפה הגדולה בעיר בשנה שעברה. בנוסף הוא משמש כדירקטור בחברת הבת העירונית לתשתיות יפה נוף. בעבר היה עציוני, בוגר בית הספר הריאלי, איש חיי לילה. הוא למד משפטים במכללת נתניה ובבחירות הקודמות ריכז את מטה הצעירים בתנועת מהפך בחיפה שבראשה עמד יעקב בורובסקי.

מיקומו הגבוה מפתיע ביחס לעובדה שמבחינה מוניציפלית נוכחותו היא מצומצמת הרבה יותר מזו של המדורגת אחריו, ד"ר עינת קליש רותם, שעומדת מאז הבחירות הקודמות בראש סיעת חיים בחיפה במועצת העיר. קליש רותם הצהירה מאז שנבחרה שהיא מתכוונת להתמודד בבחירות הבאות שוב על ראשות העיר.

ניר שובר, בעל רשת בתי הקפה היינה קיוסקפה ומקים קבוצת האינטרנט הפופולרית "חיפאים מצייצים", מדורג במקום השלישי עם שיעור מכובד של 19 אחוז מהקולות. בשלב מוקדם זה של ההתמודדות תוצאה כזו יכולה להיות בעלת משמעות כתמריץ להמשיך את הקמפיין, ובוודאי להציג רשימה שתתמודד במועצת העיר.

 

 

 

המפסיד הגדול של המשאל הוא בלי ספק ראש העיר המכהן יונה יהב. ייתכן שהמשאל האינטרנטי אינו מתאים לבסיס התמיכה המסורתי של יהב, אבל גם אם הוא משקף עמדה של קהל צעיר יותר הרי שתוצאה של 6.5 אחוזים משמעותה היא שלראש העיר נכון מאבק לא פשוט מול מועמדים חזקים ופופולריים.

באשר לשאר המועמדים ששמם הועלה במשאל איש מהם לא בלט, כולל שני המועמדים האפשריים מטעם הליכוד – סגן השר להגנת הסביבה ח"כ ירון מזוז וחבר מועצת העיר שמשון עידו.

 

יונה יהב (צילום: מורן מעיין)

יונה יהב (צילום: מורן מעיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. חיפאי

    לא פחות מעניין מי הצביע לניר שובר? כנראה אנשים שלא באמת מכירים את האישיות הבעייתית (בלשון המעטה) שלו. אין לו את היכולת והכישרון לנהל עיר כמו חיפה ואפילו לא להשתחל למועצה. את בית קפה שלו הרס במו ידיו ולא כמו שהוא מאשים את העירייה כי הפעם היא לא אשמה! אז שלא יעבדו עליכם כי "מילה של שובר" היא לא באמת מילה…אני רק יכול לקוות שברגע האמת, אנשים תמימים לא ייענו לתחינות הפתטיות שלו "תצביע לי" כמו שעשה בסקר הזה…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שחקני התאטרון במגדל הנביאים, הקוראים נגד צה"ל בוודאי תומכים ביונה יהב ואיך אפשר בלי הדגלים שלא הושמו בחלק מהמושבה הגרמנית, יהב…. זמנך עבר.

  3. דני דין

    סוף כל סוף הבינו בחיפה מי זה יהב הורס כל חלקה טובה בדרך לתהילה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רגע שאני אבין.
    עציוני דירקטור בחברת יפה נוף שעליה נכתבים דו"חות קשים ביותר של מבקר המדינה ומבקר העירייה
    אז מה זה אומר בעצם? שאפילו בג'וב הקטן שכחלון סידר לו הוא נכשל?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן להעיף את יונה. הארנונה הבשחקים, העיר נשרפת כל שנה, זיהום אוויר בכל פינה. הוא כבר כאן יותר מדי קדנציות ועסוק בטיסות לחול ובהשתתפות וחנוכת פסטיבלים . שנה הבאה בוחרים בעציוני – מתמודד שיכול לנהל את הכספים שלנו כמו שצריך, בא ממשרד האוצר ויחולל שינוי משמעותי בעיר. רק עציוני!

  6. R

    שטויות…..אבל הפעם…באמת במיץ עגבניות….אם כך תיראה העיר בעוד שנה…אבוי לתושביה….לצערי עד שלא מאבדים דבר טוב לא יודעים להעריכו….אז לכל הספקנים ולסקרים השקריים…..יונה ורק יונה יישאר ראש העיר הבא.עציוני כחלון קאליש….נו באמת…באיזה קנה מידה הם עומדים מול יהב???? נכון שלא הכל מושלם ויש מה לשפר…..אבל להלחליף את יונה באלה….אז למי שמחפש שלמות…שישאל את עצמו אם בבית הפרטי שלו היא קיימת????

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אני אזמין אצל חברים סקר בענין מועמדות מבטיחה לראשות עיר בארץ, גם אני אצא מועמד מוביל….

  8. ריאלי

    הסקר הזה רק מבייש אתכם.
    התוצאות כל כך לא ראליות שזה גורם להבנה שאתם עיתון לא רציני. חבל בשבילכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר