משלחת השגרירים האירופיים בוואדי ניסנאס (צילום: אריאל זנדברג)
משלחת השגרירים האירופיים בוואדי ניסנאס (צילום: אריאל זנדברג)

משלחת שגרירים מאירופה נפגשה עם תושבים ערבים

המשלחת בראשות שגריר האיחוד האירופי בישראל ביקרה בוואדי ניסנאס כדי לעמוד על מצב הדיור בשכונה ולשמוע את תלונות התושבים. עו"ד נורה אשקר-זהר מהאגודה לצדק חלוקתי: "הצבענו על חוסר שיתוף של האוכלוסייה הערבית בתהליכי התכנון"

פורסם בתאריך: 17.12.17 07:57

משלחת של שגרירים מאירופה בראשות עמנואל ז'ופרה, שגריר האיחוד האירופי החדש בישראל, ביקרה בשבוע שעבר בוואדי ניסנאס כדי לעמוד על מצב הדיור בשכונה ולשמוע את תלונות התושבים. בסיור נחשפו חברי המשלחת למצבה הפיזי הירוד של השכונה ונפגשו עם דיירים המתגוררים בוואדי בשכירות מוגנת ומתמודדים עם סוגיות משפטיות שונות מול חברות השיכון כדוגמת עמידר. דיירים אלה מקבלים שירותים משפטיים, לרבות ייעוץ וייצוג למימוש זכויות, מארגונים לזכויות אדם במסגרת פרויקט הסיוע "הגנה על זכויות הדיור" שאותו יוזם האיחוד האירופי.

הביקור בחיפה התקיים לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי שחל ב-10 לדצמבר, והוא אורגן על ידי האגודה לצדק חלוקתי, העמותה לקדמה חברתית והקליניקה לזכויות אדם בחברה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

 

משלחת השגרירים בביקור בוואדי (צילום: אריאל זנדברג)

משלחת השגרירים בביקור בוואדי (צילום: אריאל זנדברג)

 

 

עו"ד נורה אשקר-זהר מהאגודה לצדק חלוקתי: "השגרירים ביקשו לבחון את הפרויקטים המממונים על ידי האיחוד ברחבי הארץ, ובהם פרויקטים בחיפה. הם ביקשו לראות את מצב זכויות האדם כאן, מהן הבעיות שאנחנו נתקלים בהם ומהם הפתרונות המוצעים על ידינו".

לדבריה, השגרירים קיבלו הסבר ממנה וממנכ"לית העמותה לקדמה חברתית עו"ד ג'ומאנה אגבאריה-חמאם על מצוקת הדיור שהולכת ומחריפה בקרב האוכלוסייה הערבית בחיפה שנוצרה לטענתה מחוסר השוויון בהקצאת המשאבים בתחומי החיים השונים: "הצבענו על היעדר תכנון מפורט המותאם לצורכי האוכלוסייה בשכונות הערביות ולחוסר שיתוף של האוכלוסייה הערבית בתהליכי התכנון הנוגעים לשכונותיהם".

אשקר-זהר הוסיפה כי האגודה מנהלת שיחות מול גורמים העירייה כדי לשפר את מצב התשתיות הישנות בוואדי: "יש כבר תוכנית עבודה, אבל אנחנו עוד לא יודעים מתי היא תצא אל הפועל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר