חניה בכחול-לבן (צילום: מוטי מילרוד)
חנייה בכחול-לבן (צילום: מוטי מילרוד)

נדחתה הצעה לאפשר תו חניה לבעלי עסקים

מועצת העיר חיפה דחתה הצעה לסדר שהגיש חבר המועצה אביהו האן לאפשר חניה בחינם גם לבתי עסק ברחבי העיר. ראש מינהל התפעול דוד לוריא: "מתן תו חניה אחד לבעל עסק זה פחות לקוח שמגיע אליו"

פורסם בתאריך: 6.12.17 16:45

מועצת העיר חיפה דחתה בישיבתה אתמול (שלישי) ברוב קולות הצעה לסדר שהגיש חבר המועצה אביהו האן מסיעת הירוקים שבאופוזיציה לאפשר חניה בחינם גם לבתי עסק ברחבי העיר.

ברחובות שבהם צובעת עיריית חיפה את אבני השפה של המדרכות בכחול-לבן מתאפשרת כיום חניה בחינם לתושבי האזור בכפוף להנפקת תו חניה אזורי. האן הציע שברחובות המתאפיינים בעירוב שימושים של מגורים ועסקים תנפיק העירייה תו חניה אזורי יחיד לכל בית עסק ובכך תקצה לו מקום חניה אחד ללא תשלום.

"בשנים האחרונות", כתב האן בהצעתו, "הגדילה העירייה בשיעור ניכר את החניות בכחול-לבן בשכונות רבות בעיר. רק לאחרונה ראינו ששכונת בת גלים נצבעה בכחול-לבן, וכך גם רחוב סייפן ברמת אלמוגי ורחובות רבים נוספים. באזורים רבים בעיר פועלים עסקים קטנים, ובהם משרדי עורכי דין, בתי קפה, מסעדות, מספרות, חנויות קוסמטיקה וחנויות ביגוד. עיר צומחת לפי התפתחותם של העסקים הקטנים הקיימים בה. לאותם בעלי עסקים שבסביבתם חניות הצבועות בכחול-לבן אין פתרונות חניה, ומן הראוי לאפשר להם חניה אחת ללא תשלום".

 

 

 

ראש מינהל התפעול בעירייה דוד לוריא אמר בתשובתו להצעה של האן כי סימון מקומות חניה בכחול-לבן נועד לאפשר תחלופה של הרכבים החונים: "יש יותר רכבים מחניות, וחניה בכחול-לבן היא לצורך תחלופה. אם בעל עסק חונה בה, לקוחות לא באים. צריך להחליט מה רוצים. כרגע המדיניות היא סימון בכחול-לבן לטובת תחלופת החונים כדי שהם יוכלו לבוא לקנות באזורי המגורים. לצורך זה נדרש לתת מענה. מתן תו חניה אחד לבעל עסק זה פחות לקוח שמגיע אליו".

הצעתו של האן הוסרה לאחר שחמישה חברי מועצה בלבד תמכו בה לעומת 21 חברים שהתנגדו לה וחבר אחד שנמנע בהצבעה.

 

אביהו האן

אביהו האן

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז תורידו את העלות לשעה.. חיפה היא העיר עם עלות שעת חנייה בכחול לבן מהגבוהות בארץ וזה במקביל לעלות ארנונה גבוהה גם. איפה שאפשר לוקחים

  2. יורם

    טימטום לשמו . בבת גלים כיום עשרות מקומות חניה
    צבועים כחול להן פנויים. מעסיקים שבהם עובדים 5 עובדים עם רכבים אין להם מקומות חניה ללא תשלום.
    כעת לא מאמצים את תו החניה עבורם.
    זאת מכה נוראית . יחסלו לאט ובטוח את העסקים באזור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר