סיור בשכונה חרדית בחיפה
סיור בשכונה חרדית בחיפה

"החברה החרדית בחיפה – פתוחה, משכילה וסובלנית"

חגי שטרן, מדריך טיולים ויוזם פרויקט "חיפה – הסיפור היהודי" עורך החל מהיום (חמישי) סיורים להכרת הקהילה החרדית הכוללים מפגש עם משפחה, הכנות לשבת וביקור במסעדה או קייטרינג חרדי

פורסם בתאריך: 13.7.17 13:41

העמותה לתיירות חיפה בשיתוף עם פרויקט "חיפה – הסיפור היהודי" מתחילים היום (חמישי) לקיים סיורים להכרת הקהילה החרדית בעיר. הסיורים יתקיימו במהלך החודש הקרוב ובאוגוסט בשעות 22:00-19:30, עלותם היא 30 שקל וההשתתפות בהם כרוכה בהרשמה דרך העמותה לתיירות חיפה.

פרויקט "חיפה – הסיפור היהודי" הוקם לפני שנתיים על ידי מדריך הטיולים חגי שטרן. "בחיפה יש המון סיורים", הוא אומר, "אבל לא היה אף סיור שהתמקד בהיסטוריה היהודית של העיר. זו זווית שאינה מוכרת כלל. לאחר שחקרתי וקראתי ספרים, הבנתי שחלק זה בהיסטוריה של העיר הוא משמעותי מאוד, ולכן בניתי מסלולים שמספרים אותו מראשית קיומה של חיפה ועד ימינו".

העמותה לתיירות חיפה פנתה לשטרן וביקשה ממנו לקיים סיורים להכרת הקהילה החרדית החיפאית. "זאת חברה ייחודית מאוד", הוא אומר, "היא שונה מאלה שקיימות בירושלים ובבני ברק. היא פתוחה, משכילה וסובלנית יותר".

הסיורים ייערכו בעיקר ברחוב מיכאל בהדר ויכללו פגישה עם נציג של הציבור החרדי שיספר על החברה החרדית המקומית ועל המשמעות של להיות חרדי בחיפה. לאחר מכן יתארחו המשתתפים בבית משפחה חרדית ברמת ויז'ניץ. המשפחה תספר על עצמה, והמשתתפים יראו את ההכנות לקראת שבת. הסיור יסתיים במסעדה או בקייטרינג חרדי.

הקהילה החרדית היא קהילה ותיקה בחיפה שהתיישבה בעיר בתחילת המאה ה-20. החסידות הראשונה שהתיישבה בעיר היא חסידות קרלין שהתמקמה בארד אל-יהוד – אזור במזרח העיר התחתית שבו נבנו בית כנסת ומקווה. בשנות ה-20 התיישבו בעיר חסידי גור שחלקם הקים שכונה חרדית במרכז הכרמל של ימינו. בהמשך הגיעה לחיפה חסידות ויז'ניץ שהקימה רמת ויז'ניץ באזור הרחובות גאולה וארלוזרוב. גם חרדים מהקהילה הליטאית התיישבו בחיפה והקימו בה את ישיבת תפארת ישראל. חרדים רבים מתגוררים גם באזור מרכז זיו בנוה שאנן, שבו נמצאת ישיבת נחלת הלוויים. בחיפה מתגוררים כיום כ-12,500 חרדים, שהם כ-4.5 אחוזים מאוכלוסיית העיר.

כעדות לפתיחותה היחסית של החברה החרדית החיפאית מציין שטרן את העובדה שהיא מאפשרת סיורים מעורבים של נשים וגברים בישיבות ובבתי הכנסת. סיורים מיוחדים מתוכננים לתקופת החגים, ובהם סיורי סליחות למשפחות. פעם בחודש מתקיימות במסגרת פרויקט "חיפה – הסיפור היהודי" הרצאות על יהדות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר