מתחם בית הכנסת רמב"ם בנוה שאנן
מתחם בית הכנסת רמב"ם בנוה שאנן

זעם בנוה שאנן: סייר מהשיטור המשולב פיזר תפילה

בתגובה מתכננים מתפללים משמונה בתי כנסת בנוה שאנן להפגין נגד עיריית חיפה. פז גליקמן מרשימת הבית היהודי בחיפה: "זו היתה תפילה בשעות אחר הצהריים, לא מסיבת טראנס באמצע הלילה"

פורסם בתאריך: 26.11.17 14:52

מתפללים משמונה בתי כנסת בשכונת נוה שאנן בחיפה מתכוננים להפגין ביום שישי נגד העירייה במחאה על כך שסייר מהשיטור המשולב פיזר תפילה שהתקיימה ביום שישי האחרון במתחם בית הכנסת רמב"ם בשכונה. התפילה אורגנה על ידי תנועת בני עקיבא כחלק מאירוע שנתי "שבת ארגון".

בימים אלה עובר בית הכנסת שיפוץ, כך שהילדים ובני הנוער התפללו ברחבה סמוכה. לטענת המתפללים, אחד מהשכנים התלונן על רעש, ובשל כך נשלחה למקום ניידת שיטור משולב הכוללת סייר מטעם העירייה ושוטר.

איתי ריכטר שנכח באירוע: "התפילה החלה בשעה 16:30, וכשהסייר הגיע הוא הפסיק את התפילה באמצע. איך עושים דבר כזה? אנחנו המבוגרים התפללנו במקום סמוך, וכשירדנו לרחבה ראינו מהומה והמון ילדים מבוהלים. הסייר גם עישן ואז אמרנו לו 'אולי מתוך נימוס ביום שישי בערב כשאתה מדבר איתנו, אנשים דתיים, לפחות אל תעשן'. הסברנו לו שהתפילה תסתיים בקרוב, אבל הסייר לא הסכים שנמשיך וביקש להתפנות. איך אתה מפנה אנשים מתוך מרכז תרבות דתי?".

 

מתחם בית הכנסת רמב"ם

מתחם בית הכנסת רמב"ם

 

 

פז גליקמן מרשימת הבית היהודי בחיפה, שבנו בן 9 התפלל במתחם: "הילד חזר מזועזע הביתה. זו היתה תפילה שקטה, בלי מיקרופון ובלי מערכת הגברה, כי השבת כבר נכנסה. הטיפול במקרה הזה היה כאילו אנחנו נמצאים בעזה. הסייר השתמש במגפון בתוך המתחם הקדוש וכרז 'אם לא תתפנו תוך שלוש דקות נביא כוחות נוספים שיפנו אתכם בכוח'. התנהל מרדף אחרי הילדים בבניינים, נשמעו איומים כלפי הילדים והוא גם צילם אותם. מדובר בילדים קטנים. האנשים זועמים ופגועים מאוד. די, נמאס לנו להתנצל על עצם קיומנו. יש דברים שמגיעים לנו, ובהם המרחב הציבורי שלנו. זו היתה תפילה בשעות אחר הצהריים, לא מסיבת טראנס באמצע הלילה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ניידת סיור הביטחון המשולבת עם משטרת ישראל נשלחה בשל תלונה על רעש חריג. הסייר דיווח לאחראי המשמרת על מהות הרעש וקיבל הנחייה לעזוב את המקום. הסייר נשאר במקום על דעת עצמו וניסה לפזר את המתפללים. לנוכח המקרה נקרא הסייר לבירור וייבחנו דרכי הפעולה מולו. כמו כן תתקיים בקרוב ישיבת עבודה בין הנהלת בני עקיבא במחוז לבין אגף הביטחון בעירייה לקביעת דפוסי עבודה משותפת כדי למנוע אירועים כגון זה, וכן לסיוע באירועי שבת ארגון בפרט ובכל ימות השנה בכלל ברחבי העיר. אנו מתנצלים בפני ציבור המתפללים ומקווים שאירועים כאלה לא יישנו. נמשיך בהידברות עם הציבור הדתי ועם הנהגתו במטרה למנוע מקרים כאלו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בוגרת בנ"ע נו"ש

    בזיון פשוט.
    לא אתפלא לצערי אם זה כתוצאה ממסע השיסוי הקרוי "הדתה" של התקשורת, שגורם לשנאה לכל דבר שריח דת נודף ממנו.

    אני מחכה לשמוע על פיטורי הפקח.
    ובכל מקרה, אם אכן הפקח פעל בניגוד להנחיות, הייתי מגישה נגדו גם תביעה אישית בבית משפט. הוא לא רק האס את חווית שבת הארגון, אלא אף הפחיד ילדים. וצילם אותם! שזה לא חוקי כיום.

  2. חיפאי

    אם יש רעש שהוא בלתי נסבל אפשר להבין שרוצים לפזר, הציבור הדתי רוצה שיתחשבו בו אבל זה לא דבר חד צדדי. אם הפקח לא פעל לפי הנהלים אז הוא יעמוד לדין משמעתי. צילום ילדים נשמע לי קצת הזוי ובטח שלא במקום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר