משאית פינוי אשפה עירונית (צילום: דוברות עיריית חיפה)
משאית פינוי אשפה עירונית (צילום: דוברות עיריית חיפה)

תושבים בנוה שאנן מתלוננים על פינוי זבל בשבת

לדברי תושבים דתיים בשכונה, משאית של עיריית חיפה אספה זבל בערב שבת ברחובות הראשיים של נוה שאנן שבהם מתגוררת אוכלוסייה דתית. אחד מהתושבים: "למה להכעיס? אנחנו מקווים שהסידור הזה ייפסק לאלתר"

פורסם בתאריך: 5.12.17 14:17

סערה חדשה בקהילה הדתית בשכונת נוה שאנן בחיפה: אחרי תלונה של תושבים בעקבות מקרה שבו פקח עירוני פיזר תפילה ציבורית, כעת מתלוננים תושבים דתיים בשכונה על כך שעיריית חיפה ביצעה פינוי של זבל דווקא ביום שישי אחרי כניסת שבת. האיסוף נעשה ברחובות הראשיים של השכונה ובאזורים שבהם מתגוררת אוכלוסייה דתית.

אחד מהתושבים אמר היום (שלישי) ל"כלבו – חיפה והצפון": "לא ייתכן שבדרך לבית הכנסת ניתקל בחילול שבת על ידי העירייה. עד עכשיו פינו את הזבל באמצע השבוע, ואין שום סיבה לשנות זאת".

לדבריו, חילול השבת נתפש בקרב הציבור הדתי בשכונה כמגמתי, ואליו הצטרפו תושבים נוספים אשר חושדים כי מדובר בצעדים מכוונים, ומזכירים בהקשר זה את תפילת יום שישי של בני עקיבא שפוזרה לפני שבועיים.

 

 

דביר שכטר, תושב נוסף בשכונה: "אני אדם דתי, ומה שראיתי בערב שבת הפריע לי מאוד. אני גר ברחוב התיכון, ובדרכי לבית הכנסת עם בתי ראינו משאית זבל של העירייה מפנה זבל מכל הפחים הרחוב".

יכול להיות שאלו היו עובדים לא יהודים?

"אני לא יודע, אבל באופן עקרוני מפריע לי שהעירייה מעסיקה אנשים בשבת שלא לצורכי פיקוח נפש. למה לא ניתן היה לפנות זבל עד כניסת השבת כפי שהיה בעבר? למה להכעיס? אנחנו מקווים שהסידור הזה ייפסק לאלתר".

בינתיים פנו תושבים מהשכונה לפז גליקמן, חבר רשימת הבית היהודי ותושב נוה שאנן, כדי שיבקש מראש העיר יונה יהב להורות על הפסקת פינוי הזבל בשבת.

גליקמן: "תושבים רבים פנו אלי, וגם אני ראיתי את פינוי הזבל בערב שבת. אני חייב לציין שזו לא הפעם הראשונה שבה אני רואה פינוי זבל בשבת בשכונה. זה עניין חמור, אבל אני סבור שיהב לא תומך בהעסקת עובדי עירייה בשבת במטלות כאלו. אני מתכוון לשוחח איתו, להעלות את טענות התושבים ולבקש שיקפידו על פינוי האשפה בימי חול. בחיפה יש סטטוס קוו ברור מאוד, ואנחנו מבקשים לא לשנות אותו. האוכלוסייה הדתית בנוה שאנן הולכת וגדלה, וצריך להתחשב בה ולכבד את רצונותיה. אנחנו מתנגדים לעבודות פינוי הזבל בשבת בכל העיר, לא רק בשכונה שלנו".

תגובת עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר