פיתיון חיסון נגד כלבת (צילום: דוברות המועצה המקומית קרית טבעון)
פיתיון חיסון נגד כלבת (צילום: דוברות המועצה המקומית קרית טבעון)

1,000 פיתיונות חיסון נגד כלבת יפוזרו בוואדיות חיפה

השירותים הווטרינריים מבקשים למנוע את התפשטות מחלת הכלבת על ידי פיזור מהאוויר של הפיתיונות. הפיתיון נועד לתנים ולשועלים וגודלו הוא כשל קופסת גפרורים

פורסם בתאריך: 18.12.17 17:22

במבצע לפיזור פיתיונות חיסון נגד כלבת לתנים ולשועלים, שמובילים השירות הווטרינרי של עיריית חיפה והשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות וברשות הטבע והגנים, פוזרו עד כה כ-350 פיתיונות חיסון באזורים הלא מיושבים הגובלים בפארק הכרמל, ובימים הקרובים יפוזרו עוד כ-1,000 פיתיונות חיסון נוספים בפתחי הוואדיות בחיפה.

המבצע, שמטרתו היא לחסן תנים ושועלים נגד מחלת הכלבת, יצא לדרך בעקבות התרבות המקרים של בעלי חיים החולים במחלה באזור העמקים. הפיתיונות, שפוזרו מהאוויר באמצעות מטוסים קלים, כוללים בתוכם מרכיבי מזון ותרכיבי חיסון אשר עוברים למערכת החיסון של חיית הבר לאחר אכילת הפיתיון, שגודלו הוא כגודלה של קופסת גפרורים. פיזורם המתוכנן של כ-1,000 פיתיונות חיסון נוספים בפתחי הוואדיות נועד ליצור חגורת חיסון היקפית בחיפה, ובכך למנוע את התפשטות הכלבת.

 

 

מנהל השירות הווטרינרי בעיריית חיפה ד"ר דרור דגן: "גם לציבור הרחב יש יכולת לסייע במניעת התפשטות הכלבת. תושבים שבבעלותם חיית מחמד מתבקשים לעקוב אחר מועד חיסון הכלבת כדי לוודא שהוא בתוקף. כמו כן, אין לאפשר לחיית המחמד לשוטט באופן חופשי על מנת למנוע ממנה מגע עם בעלי חיים זרים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר