חג סיגד בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)
חג סיגד בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בעירוני ה' יחגגו את סיגד – חגם של יהודי אתיופיה

ביום חמישי יתקיימו בכל כיתות בית הספר פעילויות המסבירות את מהות החג, התלמידים ילמדו שיר באמהרית, יטעמו אנג'רה ויבקרו בתערוכות שנפתחו בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה ומציגות את הווי החיים של יהודי אתיופיה

פורסם בתאריך: 13.11.17 13:16

בית הספר עירוני ה' בחיפה יקדיש את בוקר יום חמישי לחג סיגד – חגם של יהודי אתיופיה. במסגרת זו יתקיימו בכל כיתות בית הספר פעילויות המסבירות את מהות החג, התלמידים ילמדו שיר באמהרית, יטעמו אנג'רה (הלחם האתיופי) ויבקרו בתערוכות שנפתחו בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה אשר מציגות את הווי החיים של יהודי אתיופיה, את מנהגיהם, את תלבושותיהם ואת מאכליהם.

מכיוון שבאותו היום יצוין גם יום הסובלנות הבין לאומי ישלבו בעירוני ה' בין שני האירועים, והפעילות הבית ספרית תעסוק גם בנושא קבלת האחר. יצוין כי בעירוני ה' לומדים 80 תלמידים בני הקהילה האתיופית בחיפה.

בשנת 2008 אישרה הכנסת חוק המגדיר את חג הסיגד כחג רשמי במדינה. מהות החג היא חידוש הברית בין העם היהודי לאלוהים. לפי המסורת מתקיים הסיגד בכ"ט בחשון, אך בגלל השבת הוקדמו השנה אירועי החג ליום חמישי.

 

 

מנהלת עירוני ה' חגית לוי: "ציון חג הסיגד בבית הספר הוא אמירה שלנו כלפי קבלתם של כל אחד ואחד מהתלמידים והמורים ללא הבדלי תרבות ועם דגש על כיבוד השונה. את הפעילות מובילות רכזות החינוך החברתי ומועצת התלמידים הבית ספרית. חברי מועצת התלמידים ומורות מהקהילה האתיופית, שאחת מהם מובילה את מועצת התלמידים, יספרו בכיתות על החג וישוחחו עם התלמידים על קבלת האחר".

מלבד חג הסיגד, מה עוד ילמדו התלמידים על יהודי אתיופיה?

"נתמקד בתרבות של יהדות אתיופיה ובסיפור עלייתה לארץ. נוסף על כך נקיים סדנאות ביחד עם אנשי שילובים (תוכנית מיוחד של שותפות חיפה-בוסטון ועיריית חיפה לסיוע לקהילת יוצאי אתיופיה בעיר; ש"מ), וקבוצת תיאטרון ממתנ"ס נוה יוסף, שבה חברים גם תלמידים שלנו, תקיים שיח על זהות יהודית ועל תרבות יהודי אתיופיה".

פעילות נוספת שבבית ספר מכנים אותה "מעגלי קפה" תעסוק בשתיית הקפה בתרבויות שונות עם דגש על הקפה האתיופי.

כהן: "חשוב לנו שהתלמידים בבית הספר יכבדו האחד את השני ואת תרבותו של כל אחד מהם. אנחנו שמחים שמועצת התלמידים לקחה על עצמה להעביר את הפעילויות, זה מראה שהתלמידים הטמיעו את הרעיון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר