המדעטק (צילום: מושון תמיר)
המדעטק (צילום: מושון תמיר)

האפליקציה שתדריך אתכם במדעטק (וידאו)

המדעטק מציע למבקרים בו סיור דיגיטלי באמצעות הטלפון החכם בסגנון המשחק "חפש את המטמון". ד"ר קרן לוי מאגף החינוך של המדעטק: "רצינו להעמיק את הלמידה סביב המוצגים ולאפשר לתלמידים סיור חווייתי"

פורסם בתאריך: 22.1.18 14:44

המדעטק בחיפה מציע למבקרים בו סיור דיגיטלי באמצעות הטלפון החכם. מדובר במשחק בסגנון "חפש את המטמון" שהוסב למשחק "חפש את המדע".

המבקרים מתבקשים להוריד את האפליקציה Treasure-HIT מחנות האפליקציות של אפל או גוגל, ועם הגעתם למוזיאון מקלידים את מספר המשחק ומתחילים לשחק. הפלטפורמה פותחה על ידי המכון הטכנולוגי בחולון, והמדעטק רכש את הזכות להשתמש בה. באפליקציה יש סורק משחקים מובנה שמאפשר למשתמשים לדעת אלו משחקים אינטראקטיביים נוספים דומים לזה של המדעטק קיימים ברדיוס של קילומטר אחד עד 15 ק"מ.

ד"ר קרן לוי, האחראית על הפיתוח ועל ההערכה של תוכניות החינוך באגף החינוך של המדעטק: "כשמתחילים לשחק רואים בטלפון החכם סרטון שמציג את המשחק, את הוראותיו, את הרמז לתחנה הראשונה ומפה של האזור שבו נמצא המוצג. המשתתפים מקבלים כתב חידה שמפנה לאחד מהמוצגים באחת מהתערוכות במוזיאון, וכשמגיעים למוצג הנכון יש שם ברקוד QR. המבקרים סורקים את הברקוד עם הטלפון החכם, ואם זו התחנה הנכונה הם מקבלים שאלה המותאמת למוצג בסגנון רב ברירה, כלומר מבחן אמריקאי. אם מגיעים לתחנה הלא נכונה מקבלים הודעת טעות. אם עונים נכון על השאלה מקבלים רמז שמוביל לתחנה הבאה במשחק".

 

 

לדבריה של לוי יש במשחק 11 תחנות אך המבקרים משחקים רק במחציתן: "המשחק יכול להימשך בין חצי שעה לשעתיים, והוא מיועד לילדים בגילאים 12-8".

מה מטרת המשחק?

"ראשית רצינו להעמיק את הלמידה סביב המוצגים, לאפשר לתלמידים סיור חווייתי ולקחת אותם למוצגים שאנחנו חושבים שיעניינו אותם. כמות המידע שאנשים יכולים להכיל במוזיאון היא מוגבלת ואי אפשר לראות את כל התערוכות בו. למשחק הזה יש שתי מטרות – האחת היא לימודית והשנייה היא לוגיסטית. בהיבט הלימודי מאפשר המשחק לתלמידים לשהות יותר זמן מסביב למוצג מסוים ולהפעיל חשיבה תוך כדי סיור במוזיאון – דבר שהרבה פעמים לא קורה באופן טבעי. אפילו כשהמוצגים הם סטטיים, כמו תצוגה של פוחלצי ציפורים, לתלמידים קשה ללמוד מעצמם. כאשר יש שאלה סביב המוצג זה גורם לתלמידים להסתכל לעומק ולחקור. הבעיה חוזרת על עצמה גם בצפייה במוצגים האינטראקטיביים. פעמים רבות מתרכזים הילדים בחיפוש אחר הכפתור שמפעיל את התצוגה, ואז לוחצים וממשיכים הלאה. במקרה הטוב מסתכלים לראות מה קורה שם. בהיבט הלוגיסטי זה מאפשר לנו לווסת את מספר המבקרים. מכיוון שכל קבוצה מגיעה לתחנות אחרות לא נוצר עומס במקום אחד".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר