סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: שושן מנולה)

הפנימייה הצבאית עברה לניהול בית הספר הריאלי

מתחילת החודש מקבלים מפקדי הפנימייה את משכורתם מהריאלי, והם נבחרים על ידי בית הספר שגם יכול להחליט על הפסקת העסקתם. לצורך יציאה לאימונים במסגרת הפנימייה מגויסים המפקדים לשירות מילואים

פורסם בתאריך: 8.10.17 12:33

משרד הביטחון השלים את העברת הפנימייה הצבאית בחיפה לניהולו של בית הספר הריאלי. החל מ-1 באוקטובר מקבלים כל מפקדי הפנימייה את משכורתם מהריאלי, שקובע את תוכנית הלימודים האזרחית. השבוע יצאו חניכי הפנימייה הצבאית עם מפקדיהם לסדרת אימונים צבאיים, כאשר לצורך השתתפותם באימון גויסו המפקדים, שהם מעתה עובדי הריאלי, לשירות מילואים פעיל.

בזמן הפעילות השוטפת בפנימייה המפקדים אינם לובשי מדי צה"ל אלא מדים אזרחיים הדומים למדים שלובשים אנשי השטח של המשטרה – מכנסי דגמ"ח אפורים וחולצת פולו שחורה. מפקד הפנימייה סא"ל (מיל') ידידיה חזני הוא היחיד בין בעלי הדרגות בפנימייה שנבחר על ידי ועדה איתור משותפת לריאלי ולמשרד הביטחון, ושאר המפקדים נבחרו רק על ידי הריאלי. סמכות נוספת שהעניק משרד הביטחון לריאלי נוגעת להפסקת עבודתם של המפקדים במקרה של אי התאמה.

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "לאחרונה השלמנו את הסדרת קליטתם של עשרות מורים ועובדים, כולל הסגל האזרחי של הפנימייה הצבאית. מדובר בכל סגל הפנימייה – מפקד הפנימייה, מפקדי הפלוגות, מפקדי צוות וקצינת הלימודים. כולם עברו להיות עובדי בית הספר הריאלי".

האם תוספת התקנים הזו באה על חשבון תקציב הריאלי השוטף?

"לא. אנחנו מקבלים כסף ממשרד הביטחון. כפי שסוכם עברה הפנימייה מאחריות צה"ל לאחריות משרד הביטחון. הם ביצעו תהליך בדיקה שבסופו נבחר הריאלי כספק של המשרד לצורך הפעלת הפנימייה. כל הוצאות הפנימייה – שכר העובדים, התחזוקה, הניקיון והפעילויות – עוברות דרך תקציב בית הספר. קיבלנו גם אישור מיוחד מהצבא כדי שאפשר יהיה להמשיך לקרוא לעובדים שלנו בפנימייה מפקדים".

האם הפנימייה הצבאית הפכה עכשיו לפנימייה אזרחית?

"לא, היא ממשיכה לתפקד כפנימייה צבאית לכל דבר. התכנים הלימודיים האזרחיים תמיד היו שלנו גם כשהפנימייה היתה באחריות הצבא, והתכנים הצבאיים נשארים באחריות צה"ל דרך האחראי על המכללות אלוף תמיר היימן ומפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה (פו"מ) תא"ל אודי בן מוחה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר