מאדים (צילום: רויטרס)
מאדים (צילום: רויטרס)

בבית הספר עירוני ה' מתכננים יישוב על מאדים

כחלק משיעורי העשרה בפיזיקה קיבלו תלמידי כיתות ח' בבית הספר פרויקט שבמסגרתו הם בונים במחשב יישוב עתידי ומתמודדים עם הקשיים שמציב הכוכב האדום

פורסם בתאריך: 13.9.17 17:02

תלמידי כיתות ח' בחטיבת הביניים של בית הספר עירוני ה' בחיפה מתכננים הקמת יישוב על כוכב הלכת מאדים. מדובר בתוכנית לימודים העוסקת ביצירת עולם וירטואלי כחלק מלימודי העשרה בפיזיקה. לצורך הקמת היישוב חייבים התלמידים לקרוא את המחקרים העדכניים לגבי היתכנותם של חיים על כוכב הלכת ולמצוא פתרונות לבעיות שעלו במחקרים.

התלמידים משתמשים במחשבים ניידים המחוברים לשרת מיוחד, ובמשך שעתיים שבועיות בתום יום הלימודים יוצרים את היישוב העתידי ואת העולם שסביבו בהתאם לתנאים על המאדים. בין הבעיות שהתלמידים מתמודדים עמן – היעדר חמצן ומים על המאדים וטמפרטורות גבוהות. התלמידים צריכים למצוא פתרון לבנייה על מאדים בעזרת החומרים המתאימים. לפני שנה למדו התלמידים שפת תכנות בבית הספר כדי שיוכלו לבנות את היישוב באמצעות המחשב.

מנהלת עירוני ה' חגית לוי: "הרעיון בבסיס הפעילות הוא לייצר לימודים במרחב אחר ולא שגרתי. אנחנו רוצים שהתלמידים יבחרו נושא, יחקרו אותו, יעלו את השאלות ויחפשו את הפתרונות. הם בונים דמויות וירטואליות ומעצבים אותן בתלת מימד. הם קובעים איך תראה הדמות, מה יהיה גודלה ואיך היא תנוע".

מדובר בשיעור בחירה אחרי יום הלימודים. יש לכך היענות?

"בוודאי. מספר המשתתפים עולה כל הזמן. במובן מסוים זה מזכיר קונסולות משחק שזה עולם שמוכר להם, אבל בשונה ממשחקים וירטואליים צריכים התלמידים לבנות גם את העולם עצמו, שזה אומר לחלום, לתכנן ולהעז".

לדבריה של לוי, הפעילות הזו מסקרנת גם אותה: "התלמידים הראו לי איך זה נראה. הם קיבלו עולם ריק לגמרי ועכשיו הוא לובש צורה. אין לנו מושג – לא לי ולא לתלמידים – מה יקרה פה בעוד חודש ולאן זה יוביל. אין גבול לדמיון ולמקומות שהם יכולים להגיע אליהם, וזה מה שחשוב לנו".

 

תלמידי עירוני ה' בשיעור ההעשרה (צילום: בית הספר עירוני ה')

תלמידי עירוני ה' בשיעור ההעשרה (צילום: בית הספר עירוני ה')

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר