בית הספר נתיב אליעזר-כרמל
בית הספר נתיב אליעזר-כרמל

"הילדים לומדים להתחבר לעצמם ולהיות קשובים לאחרים"

בשיעור חדש בבית הספר הממלכתי דתי נתיב אליעזר - כרמל בחיפה שוכבים תלמידים על מזרונים, עוצמים עיניים ומתרגלים טכניקות של הקשבה בהדרכה של מורה המתמחה בתחום

פורסם בתאריך: 7.1.18 16:13

תלמידי בית הספר הממלכתי דתי נתיב אליעזר – כרמל בחיפה מקדישים שיעור בשבוע להקשבה פנימית, למיפוי תחושות וללימוד של ויסות רגשי במסגרת שיעור הנקרא מודעות קשובה. התלמידים יוצאים לחדר ייעודי ומתרגלים ביחד עם מורה המתמחה בתחום טכניקות שונות הקשורות למודעות עצמית. בבית הספר אומרים שהמודעות הקשובה גורמת להפחתת מתח ולחץ ותורמת לשיפור באיכות החיים של התלמידים.

מנהלת בית הספר גלית ראם רחמים: "הכנסנו את המקצוע הזה לתוכנית הלימודים כחלק מהנושא הייחודי של בית הספר שהוא הקיימות. אנחנו מוציאים בכל פעם חצי כיתה אחרת לחדר המיוחד שבו לכל תלמיד יש מזרון אישי שלו במקום קבוע. התלמידים שוכבים ומבצעים תרגילים של דמיון מודרך, תרגילי נשימות, הקשבה לצלילים ולקולות, ומיפוי שלהם – מה מגיע מהחדר ומה מחוצה לו. הם לומדים איך להתחבר לעצמם, להקשיב לתחושות שלהם ובמקביל להיות קשובים לאחרים. למשל לפעמים רואים ילד עצבני וכועס עד כדי כך שהוא נוהג באלימות. אחרי שהוא מתחבר לעצמו מסתבר שההתנהגות הזו היא תוצאה של משהו שהוא לא שם לב אליו, שלמעשה הוא רעב וזה הציק לו בלמידה".

 

 

לדבריה של ראם רחמים, בית הספר לא ידע איך הילדים יקבלו את השיעור המיוחד הזה והאם הוא יצליח: "אנחנו מקבלים פידבקים חיוביים מהתלמידים בכל שכבות הגיל ומהוריהם. כעת אנחנו מקווים שזה ישרה על בית הספר אווירה טובה ורגועה יותר, אווירה של למידה, חברות וקבלה. אנחנו מקווים שזה יקדם את התלמידים להישגים טובים – גם לימודיים וגם דרך ארץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן רחל שלמה מורה מעולה והתלמידים מרוצים כל הכבוד ישר כח !

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה יופי מהמם זכינו למנהלת מהממת שמכניסה הרבה טוב

  3. אידה תהילה

    איזה יופי שיש לנו מנהלת כזאת יש לי מורה שקוראים לה נעמה והשנה הבאה היה לי מורה בשם סיון נראה לי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר