תלמידי אלמותנבי בזמן עריכת הסרטון (צילום: בית הספר אלמותנבי)
תלמידי אלמותנבי בזמן עריכת הסרטון (צילום: בית הספר אלמותנבי)

סרטון המיתוג של אלמותנבי – לזכר תלמידה שנהרגה

בבית הספר הכינו סרטון המוקדש לנדא איבדח שנהרגה בתאונת פגע וברח. איבדח היתה ראש צוות המיתוג והסרטון נועד לשקף את אישיותה. "המשכנו את מה שהיא התחילה", אומרים התלמידים

פורסם בתאריך: 30.11.17 11:58

תלמידי בית הספר התיכון אלמותנבי בחיפה הכינו סרטון מיתוג לבית הספר והקדישו אותו לזכרה של חברתם לספסל הלימודים נדא איבדח, שנהרגה בקיץ בתאונת פגע וברח ליד ביתה ברחוב אבן גבירול. הסרטון משתתף בתחרות עירונית למיתוג בתי הספר בחיפה, ואיבדח שעמדה בראש צוות התלמידים העוסק במיתוג אלמותנבי היתה אמורה להפיק אותו ביחד עם חבריה, שנאלצו להתמודד גם עם האובדן בעת תהליך הפקת הסרטון.

על התהליך שעברו התלמידים מספרת רכזת המיתוג בבית הספר ג'ורג'ט חנא: "איבדח היתה תלמידיה מצטיינת, מהטובים בבית ספרנו ודוגמה לתלמידים אחרים. היא נהרגה לעיני חבריה שעברו חוויה קשה מאוד. דיברנו עם התלמידים עוד לפני הכנת הסרטון וחשבנו איך להנציח את זכרה. מה שאפיין את איבדח הוא שהיא היתה מלאת שמחת חיים והיתה לה חשיבה חיובית, ולכן היא נבחרה לראש צוות המיתוג באלמותנבי. היא אהבה את בית הספר והחשיבה אותו כביתה השני, ולכן חשבנו שאם נביא את כל אלה לתוך הסרטון זה יהיה כאילו אנחנו מחיים אותה מחדש. כמובן שלא יכולנו לשתף את התאונה הטרגית בסרטון, אבל שיקפנו את ראיית עולמה החיובית. עבדנו על הסרטון הזה במשך שלושה חודשים".

איך התלמידים תפקדו בזמן הכנת הסרטון?

"היה לחץ, אבל הפעילות הזו היתה כמו תרפיה עבורם כדי לנסות להתמודד עם הכאב. הם הבינו שהם עושים משהו יצירתי בשמה של איבדח. זה מחייה אותה לנצח ומהווה דוגמה לתלמידים מבתי ספר אחרים".

 

תלמידי אלמותנאבי בעבודה על סרטון המיתוג (צילום: בית הספר אלמותנאבי)

תלמידי אלמותנבי בעבודה על סרטון המיתוג (צילום: בית הספר אלמותנבי)

 

 

בין מפיקי הסרטון היתה גם סמארה עוואדין, תלמידת כיתה י"א ובת כיתתה של איבדח. "נדא נהרגה ביום הולדתי", היא מספרת, "זה לא היה קל לעבוד על הסרטון לזכרה, אבל העברנו בו את מה שאיבדח רצתה להעביר – את ראיית עולמה. אנחנו המשכנו את מה שהיא התחילה בו".

איך הרגשת במהלך העבודה על הסרטון?

"זה היה קשה, אבל המורים והמחנכים עזרו לנו והצלחנו. דיברנו עליה הרבה בזמן העבודה, וגם עכשיו אנחנו עדיין מדברים עליה. לעולם לא נשכח אותה".

מנהל בית הספר רעאף עמרי: "הסרטון שהתלמידים שלנו הכינו הוא מרגש מאוד. לא היה צריך מאמץ מיוחד כדי להגיע לרעיון של הפקת הסרטון הזה, כי הוא משקף את מה שקורה בבית הספר ואת מה שמרגישים התלמידים. הסרטון הזה יצא ממש מהלב. אחד מהתלמידים בסרטון אומר 'בבית הספר אני בן אדם, לא מספר', ותלמידה אחת אומרת 'כאן אני לא שקופה, אני קיימת, ואנחנו בדרך של האושר'. זה היה המוטו של איבדח".

 

צוות המיתוג של אלמותנאבי (צילום: בית הספר אלמותנאבי)

צוות המיתוג של אלמותנבי (צילום: בית הספר אלמותנבי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקסימים!
    כואב הלב על הנערה שנהרגה סתם כך…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר