בית הספר אל-כרמה
בית הספר אל-כרמה

שופטים, עיתונאים ומהנדסים מלמדים באלכרמה

לבית הספר התיכון בחיפה מגיעים אנשי מקצוע בתחומים שונים כדי להעשיר את עולמם של התלמידים באמצעות סדנאות, אסטרטגיות חשיבה וניתוחי אירוע

פורסם בתאריך: 10.9.17 10:49

תלמידי בית הספר התיכון אלכרמה בחיפה לומדים השנה שיעורים מפי שופטים, עיתונאים ומהנדסים. בבית הספר המדעי-עיוני, שבו לומדים 210 תלמידים, מופעלת תוכנית במסגרת שיתוף פעולה עם עמותת שיעור אחר לקידום שוויון הזדמנויות בחינוך. העמותה עוסקת בעידוד מעורבות של הציבור במערכת החינוך ופועלת לרוב בקרב אוכלוסיות מוחלשות.

מנהלת בית הספר יסרין דקואר: "אנחנו מבקשים לפתוח את דלתנו לתוכניות ייחודיות שמקדמות את רמת התלמידים שלנו ולחשוף אותם לעוד מידע וידע מעבר למה שניתן לבית הספר כדי שייפתחו אל העולם. השופטים מבתי המשפט בארץ באים אלינו אחת לשבוע כדי ללמד את תלמידי כיתות ט'. הם מפתחים אסטרטגיות חשיבה עם התלמידים באמצעות סדנאות שמעשירות את עולמם. בנוסף מגיעים אלינו עיתונאים מהטלוויזיה ומהרדיו, וכל אחד מביא את האני מאמין שלו".

מה הרווח של התלמידים מהמפגשים האלה?

"אנחנו מדגימים למשל את אסטרטגיות החשיבה באמצעות ניתוחי אירוע שונים, וכך מגלים שלא הכל שחור ולבן בחיים, ויש גם גווני ביניים. זהו אמצעי יעיל מאוד".

המהנדסים, מגלה דקואר, מתגברים את לימודי המתמטיקה של התלמידים ברמה של חמש יחידות לבגרות: "אלה הם דברים ייחודיים שהתלמידים שלנו מקבלים בבית הספר ובסיורים מחוצה לו. חשוב לנו ללמד אותם לא רק חומר עיוני ומקצועות ליבה אלא גם דברים מעבר שקשורים גם לתרבות ולשפה, ולחשוף אותם לעולם הרחב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר