נדל"ן ותשתיות

חניון חוצות יגור (צילום: אביב מלכי)

הופקדה התוכנית להקמת חניון חנה וסע ביגור

התוכנית כוללת חניון חנה וסע, מסוף תחבורתי וחניון תפעולי המיועד למטרוניות, ומטרתה היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים מזהמים
מאת: יגאל חי

פרויקט תשתיות גדול באזור חיפה קודם בשבוע שעבר לאחר שבמשרדי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד האוצר הופקדה התוכנית להקמת חניון חנה וסע בכניסה לקיבוץ יגור. מטרת התוכנית היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים מזהמי אוויר.

את התוכנית יוזמת המועצה האזורית זבולון בשיתוף עם החברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה.
התוכנית חולשת על שטח של 32 דונם – מרביתם בשטח הכורכר הצמוד למגרש החניה הקיים של מתחם חוצות יגור – ובהם מוצע להקים חניון חנה וסע, מסוף תחבורתי וחניון תפעולי המיועד למטרוניות.

התוכנית היא נדבך מרכזי בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה – מחיפה לנשר ולקיבוץ יגור – והרציונל שלה הוא שתושבי אזור העמקים אשר עובדים בחיפה יחנו את רכבם בחניון החנה וסע ביגור, ומשם ימשיכו לתוך חיפה באמצעות קווי המטרונית המתוכננים מיגור לחיפה דרך נשר, ובאמצעותם הם גם יסעו בחזרה לחניון החנה וסע בסיום יום העבודה.

 

 

בפרוטוקול ישיבת הוועדה המחוזית מסוף חודש מרץ, שבה היא החליטה להפקיד את התוכנית, צוין כי חברת יפה נוף הודיעה כי "קווי המטרונית המתוכננים מיגור מתוכננים לעבור בדרך בר יהודה בנשר עד להדר ולעיר התחתית בחיפה". בהחלטת הוועדה המחוזית צוין אז כי "לתוכנית חשיבות ציבורית גבוהה לצורך השלמת מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה המקשרת בין מזרח המטרופולין לבין גלעין המטרופולין, ולכן מחליטה הוועדה להפקיד את התוכנית".

בהודעתה מהשבוע שעבר על הפקדת התוכנית ציינה מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית ומתכננת המחוז ליאת פלד כי להגשת התנגדויות לתוכנית הוקצו חודשיים.

 

, תודה על הרשמתך.
עתה אשר את קבלת הדיוור במייל וקבל את הידיעות החמות בעיר למייל שלך

תגובות

תגובה אחת
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר