חניון חוצות יגור (צילום: אביב מלכי)
חניון חוצות יגור (צילום: אביב מלכי)

התוכנית להקמת חניון חנה וסע בכניסה לקיבוץ יגור אושרה להפקדה

מטרת התוכנית היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים מזהמי אוויר

פורסם בתאריך: 4.4.17 11:31

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד האוצר אישרה להפקדה את התוכנית להקמת חניון חנה וסע בכניסה לקיבוץ יגור. מטרת התוכנית היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים מזהמי אוויר.

את התוכנית יוזמים במשותף המועצה האזורית זבולון והחברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה. התוכנית חולשת על שטח של 32 דונם, מרביתם בשטח הכורכר הצמוד מצד מזרח למגרש החניה הקיים של מתחם חוצות יגור. בשטחי החניון החדש מוצעים כ-710 מקומות חניה, מסוף תחבורתי וחניון תפעולי המיועד למטרוניות.

הרציונל של התוכנית הוא שתושבי אזור העמקים שעובדים בחיפה יחנו את רכבם בחניון החנה וסע ביגור, ומשם ימשיכו לתוך חיפה באמצעות קו המטרונית המתוכנן מיגור לחיפה ובחזרה, שבאמצעותו גם ייסעו העובדים בחזרה אל החניון בסיום יום העבודה.

להערכת חברת יפה נוף, במהלך השנה הקרובה יחלו העבודות בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה – מחיפה לנשר ולקיבוץ יגור. בפרויקט תחבורתי זה התוכנית לחניון חנה וסע היא נדבך מרכזי. בהחלטת הוועדה המחוזית צוין כי "לתוכנית חשיבות ציבורית גבוהה לצורך השלמת מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה המקשרת בין מזרח המטרופולין לבין גלעין המטרופולין, ולכן מחליטה הוועדה להפקיד את התוכנית".

יצוין כי משרד התחבורה העביר לוועדה המחוזית חוות דעת לתוכנית ובה נכתב כי בתחומה מקודמת בקשה להיתר בנייה להקמת תחנת תדלוק קטנה, ולכן נדרש תיאום בין יוזמה זו לבין תוכנית החניון. בהחלטת הוועדה המחוזית נאמר בהקשר זה כי היא "מפנה את תשומת לבה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה זבולון לתיאום הנדרש בין התוכנית הנדונה לבין הבקשה להיתר בנייה עבור תחנת תדלוק בשטח התוכנית".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר