האזור שעליו אמורה לקום שכונת מורדות רמת גולדה (צילום: קובי פאר)
האזור שעליו אמורה לקום שכונת מורדות רמת גולדה (צילום: קובי פאר)

שכונת מורדות רמת גולדה אושרה להפקדה. עם קאץ'

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה את התוכנית להקמת השכונה, אך קבעה כי בנייה של יותר מ-400 דירות תותנה בביצוע חיבור תחבורתי של השכונה החדשה לכיוון מערב

פורסם בתאריך: 1.12.17 08:02

בהחלטה דרמטית אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להפקדה את התוכנית להקמת השכונה החדשה מורדות רמת גולדה, אך קבעה כי בנייה של יותר מ-400 דירות תותנה בביצוע חיבור תחבורתי של השכונה החדשה מערבה. התוכנית שיוזמת העירייה כללה בעת העברתה אל הוועדה המחוזית 993 דירות על שטח של 267 דונם ממערב לרמת גולדה, בין רמת בגין לדניה, בשתי גבעות – הדרומית והצפונית.

בהחלטתה קבעה הוועדה המחוזית כי זכויות הבנייה יוגדלו ב-20 אחוז וכי מספר הדירות יעודכן בהתאם (לכ-1,200, לפי ההערכה), אך המרכיב הדרמטי יותר בהכרעתה עסק בקביעת שלביות ליישום התוכנית תוך הכפפתו לביצוע תשתיות תחבורתיות. במתכונת העברתה אל הוועדה המחוזית הוצע בתוכנית שהנגישות לשכונה מכיוון מזרח תהיה משדרות אבא חושי ומהרחובות גולדה מאיר וקויפמן ברמת גולדה, ושבכיוון מערב תחובר השכונה בכביש ובגשר לשכונת רמת גוראל הנמצאת מתחתיה. תכנון זה מסתיים ברמת גוראל בלבד ולכן לא נוצר חיבור תחבורתי של מורדות רמת גולדה לאזור המישורי של העיר.

 

 

בהתאם לעמדת עיריית חיפה שלפיה יש לחבר את שלוחות רכס הכרמל הדרומי מערבה באמצעות כבישים פנימיים שיחברו ביניהן ולא באמצעות כביש אורכי ראשי (דוגמת כביש נחל עובדיה שתכנונו נגנז), הוצע לחבר את מורדות רמת גולדה לרמת גוראל ומשם למורדות רמת גוראל עד לכביש מספר 11 שממזרח לשכונת נאות פרס, וממנו לכביש מספר 4. אלא שבמתווה זה, המשך ההסתעפות של רשת הדרכים במורד ההר מערבה לחיבור בין מורדות רמת גולדה לרמת גוראל כבר תלוי באישורן של שתי תוכניות נוספות – תוכנית רמת גוראל ותוכנית מורדות רמת גוראל.

במתכונת הגשתה אל הוועדה המחוזית אפשרה תוכנית מורדות רמת גולדה מימוש מלא של מספר הדירות הכלולות בה ללא התניה בחיבורה לאזור המישורי של העיר. אלא שבהחלטת הוועדה המחוזית נקבע כי ניתן יהיה להקים 400 דירות בלבד בהתבסס על מערכת הכבישים הקיימת, אך היתרי בנייה להמשך הפיתוח ליותר מ-400 דירות יותנו בביצוע החיבור לרמת גוראל ומשם לנאות פרס ולכביש מספר 4 "או כל חיבור אחר מערבה". במנותק מהשלביות קבעה גם הוועדה המחוזית כי הכביש שיחבר את רמת גוראל למורדות רמת גולדה יחובר צפונה לשדרות אבא חושי, ובהקשר זה קבעה כי לוחות הזמנים לביצוע דרך חדשה זו ייקבעו על ידי הוועדה המקומית של העירייה.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ערן

    חשבתי שיש צורך בחיבור כבישים לפינוי תושבים בזמן אסון?
    אז איך אתם מסבירים שהעירייה לא מבצעת חיבור בדניה של דרך העפר הקיימת לטירת כרמל?
    מדוע שם מסרב ראש העיר לבצע את כביש החיבור??

  2. אבי

    נהדר, יהיה עוד יותר צפוף בחיפה, וה"פקקים" יהיו אינסופיים. איזו איכות חיים !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר