התיאטרון העירוני חיפה (צילום: צבי רוגר)
התיאטרון העירוני חיפה (צילום: צבי רוגר)

הוקמה מחדש אגודת הידידים של תיאטרון חיפה

האגודה, שתחזור לפעילות אחרי שנים רבות, תפעל כדי להגדיל את מספר מנויי התיאטרון, לקרב אותו לצעירים ולהפוך את סביבתו למרכז תרבות מוביל

פורסם בתאריך: 23.10.17 13:37

אגודת הידידים של התיאטרון העירוני חיפה הוקמה בשבוע שעבר מחדש אחרי שנים רבות של היעדר פעילות. היוזמה לחידוש הפעילות היא של יו"ר דירקטוריון התיאטרון ישראל סביון ביחד עם מנכ"לית התיאטרון ניצה בן צבי ועם המנהל האמנותי משה נאור.

בין חברי הנהלת אגודת הידידים נמנים המנכ"ל והמשנה לנשיא אוניברסיטת חיפה ברוך מרזן ומנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא. למנהלת האגודה נבחרה דפנה נוף, לשעבר ראש מנהל ההדרכה במרכז השלטון המקומי. בישיבתה הבאה אמורים חברי ההנהלה לבחור יו"ר.

בימים אלה מקיימים סביון וראש העיר יונה יהב שיחות בנושא הייסוד המחודש של האגודה. בפני הנהלת האגודה הוצגה יוזמה חדשה של העירייה ושל הנהלת התיאטרון הכוללת פיתוח נרחב של אזור התיאטרון, הקמת קמפוס בין תחומי ובין לאומי לאמנות התיאטרון, והתאמתו של התיאטרון העירוני לסביבה העירונית המתחדשת בחיפה ולמרכזי תרבות מובילים בעולם.

סביון: "בשבוע שעבר קיימנו ישיבת התנעה ועכשיו אנחנו יוצאים לדרך".

מה הסיבה להקמה המחודשת של אגודת ידידים? האם התיאטרון זקוק לתקציבים נוספים?

"גיוס כספים היא לא המטרה המרכזית של האגודה. לכל תיאטרון שמכבד את עצמו יש אגודת ידידים אשר תומכת במטרות התיאטרון ומתגייסת כדי לחזק את העוגן התרבותי הזה, בין השאר על ידי הרחבת מספר המנויים וקירוב צעירים לתיאטרון. לכן באגודה חברים מובילי דעת קהל וראשי ארגונים. בעוד חודש נקיים את הישיבה השנייה שלנו ונחליט ביחד על תוכנית העבודה".

 

 

לדבריו של סביון, תיאטרון חיפה הוא בין התיאטראות המובילים בארץ אבל התחרות ביניהם היא קשה: "אנחנו בעצם התיאטרון היחידי בצפון שהוא תיאטרון רפרטוארי, ולא ככל האחרים שמתיימרים להיות תיאטראות וקונים הצגות מוכנות. הם לא מפיקים ולא לוקחים סיכונים ואין להם מנהל אמנותי אלא ועדת רפרטואר שבוחרת את ההצגות מבין אלה שהם ראו. במצב הזה אגודת הידידים צריכה לתת לתיאטרון תמיכה כדי לחזק אותו ציבורית".

בן צבי: "תפקידו של מרכז תרבותי, מעבר לפעילותו השוטפת, הוא לשקף את ההיבטים החברתיים דרך סביבתו הבנויה ולהוות מרכז של פעילות שוקקת בעיר. אנחנו שואפים להפוך את התיאטרון וסביבתו למתחם ארכיטקטוני ייחודי בדומה למרכזי תרבות מובילים בעולם, ואגודת הידידים תעזור לנו בהשגת המטרות הללו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר