הבמאית והסופרת רוני ברודצקי (צילום: הילה שייר)
הבמאית והסופרת רוני ברודצקי (צילום: הילה שייר)

"הקרקע ליצירה פורייה ואמיתית היא דווקא כאן בחיפה"

לאחר ששחקנים ויוצרים רבים נטשו את חיפה יקיים התיאטרון העירוני בחודש הבא אודישנים למציאת שחקנים שיצטרפו לקבוצת החיפאית ושמעוניינים לגור וליצור בעיר. כיום מונה הקבוצה שבעה שחקנים בלבד

פורסם בתאריך: 26.10.17 16:36

התיאטרון העירוני חיפה יקיים בחודש הבא אודישנים למציאת שחקנים שמעוניינים לגור וליצור בעיר. השחקנים שייבחרו יצורפו לקבוצת החיפאית שהוקמה לפני כמה שנים על ידי המנהל האמנותי של התיאטרון משה נאור והיא מנוהלת על ידי הבמאית והסופרת רוני ברודצקי, והם יידרשו להתחייב לקיים פעילות התנדבותית בקהילה. במשך השנים נטשו יוצרים ושחקנים רבים את העיר ועברו לתל אביב, וכיום מונה הקבוצה הזו רק שבעה שחקנים.

בתיאטרון אמרו השבוע שמטרתה של קבוצת התיאטרון הצעירה היא להוות גוף יוצר אשר פועל ליצירת תיאטרון חדשני שיחקור את המציאות שבה אנו חיים.

מנכ"לית התיאטרון העירוני ניצה בן צבי: "אנחנו מאמינים שתרומה של תיאטרון לא מסתכמת רק בהפקת מחזות ובהצגתן לקהל הרחב, אלא בקיום חיים יצירתיים בתוך העיר. הקבוצה הזו תהווה גרעין אנושי של יוצרים בחיפה שחי ונושם את העיר. אנחנו מאמינים שתהיה לכך תמורה מעולה שתעזור לפיתוח ולשגשוג של הסביבה".

איך מתחרים במה שמציעה תל אביב לשחקנים?

"אנחנו עושים מהלך הפוך ומראים ליוצרים ולאמנים שהקרקע ליצירה פורייה ואמיתית שמשקפת תרבות יהודית וישראלית היא דווקא כאן אצלנו בחיפה. אנחנו מאמינים שכאשר היוצרים יחיו במקום יצירתם כולנו נרוויח מזה – גם התרבות תצמח וגם הקשר של היוצרים לעיר יתהדק. כשהיוצרים עובדים כאן יש לזה מעגלי השפעה רחבים מאוד גם על החינוך, על הבילויים ועל תפישת העיר בעיני הציבור".

 

 

 

לדבריה של בן צבי, חלק מהמטלות שהשחקנים יקבלו יחייבו יציאה לשטח ועבודה עם הקהילה: "כחלק מההכנות לפני שמתחילים לעבוד על הצגה מסוימת ייצאו השחקנים אל השטח כדי לחקור את הנושא שאותו הם יציגו וייפגשו עם הקהילה. זה יכול להיות בני נוער בבתי ספר ומבוגרים בבתי אבות. מצד אחד יש כאן לימוד דרך חוויה ומצד שני התערות בקהילה".

נאור: "החיפאית נותנת מענה לצורך גדול של יוצרים מהדור הצעיר לבטא מצוקות חדשות ולהתמודד עם שאלות המעסיקות אותם. התיאטרון מחויב לתת ביטוי גם ליוצרים וגם לקהלים מהדור הזה".

המהלך של צירוף שחקנים חדשים לחיפאית בא במקביל להקמת אגודת הידידים של התיאטרון בשבוע שעבר במטרה לסייע להצלחתו של המוסד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר