עוף כריסמס (צילום: אסף אמברם)
עוף כריסמס (צילום: אסף אמברם)

מוכנים? פסטיבל של מנות ערביות מסורתיות ועכשוויות

פסטיבל א־שאם חוזר השנה בפעם השלישית. במשך שלושה ימים יתארחו עשרות שפים במסעדות העיר התחתית בחיפה ויציגו גרסאות משלהן למנות של הלבנט

פורסם בתאריך: 2.12.17 08:11

השמות של השפים אוסאמה דלאל, סלאח כורדי, דוחול ספדי ועומר עלוואן מוכרים כיום לקהל הישראלי כמעט כמו ניר צוק, אבי ביטון והילה אלפרט. פסטיבל א־שאם, שמתקיים בחיפה זו השנה בפעם השלישית ושייערך ב־15-13 בדצמבר, מוקדש לאוכל שמקורו בלבנט – מסוריה ולבנון בצפון ועד גבול מצרים בדרום. כמו בשנים הקודמות הוא משלב עבודת מחקר על המנות המסורתיות — חלקן מוכרות וחלקן נשכחות — עם פרשנויות עכשוויות של שפים ערבים ויהודים.

 

מנסף (צילום: אסף אמברם)

מנסף (צילום: אסף אמברם)

 

המנות, שיוגשו במסעדות שרובן ממוקמות בעיר התחתית, כוללות מאכלים המוגשים בחגים, בטקסים ובאירועים כמו לידה, חתונה ואבל, מאכלים עונתיים ומנות המורכבות מחומרי גלם אזוריים אשר מזוהות עם ערים או עם כפרים ספציפיים, עם אמונות עממיות או עם תכונות מרפא ייחודיות. המבקרים בפסטיבל יוכלו לאכול ממטעמי השפים במחיר של 35 שקל למנה.

 

מסח'ן (צילום: אסף אמברם)

מסח'ן (צילום: אסף אמברם)

 

מסגרת מיוחדת בפסטיבל תוקדש לחומוסיות, שבהן אנשי קולינריה בולטים יגישו מנות חומוס שף ייחודיות. בנוסף ייערכו אירועים תרבותיים, יתקיימו פאנלים העוסקים באוכל וייפתחו חנויות פופ אפ. המנהלת האמנותית של הפסטיבל היא ד”ר נוף עתמאנה אסמעיל, זוכת תחרות "מאסטר שף".

 

ד"ר נוף עתאמנה אסמעיל (צילום: איהאב שוקחה)

ד"ר נוף עתאמנה אסמעיל (צילום: איהאב שוקחה)

 

 

כחלק מהפסטיבל יתארח השף מועין חלבי ממסעדת רולא בפאב העוגן ויגיש סרסיסו – נקניקיות בעבודת יד מיוחדות לחג המולד. השף אליאס מטר יכין בפאב ליבירה את הגרסה שלו לעוף כריסמס – פרגיות במילוי אורז מבושם עם נתח אווז ברוטב חמוץ מתוק. השף עלי ח’טיב שיתארח במעיין הבירה יגיש מרק קשק חורפי. השף דוחול ספדי ממסעדת דיאנה יגיש את קבב דוחול המפורסם על תבשיל כפרי של עשבי בר. השף עומר עלוואן יגיש במסעדת דונטלה רישטה — תבשיל עדשים חומות ואטריות מתובל בשום ובכמון.

 

רקאקה ועדס (צילום: אסף אמברם)

רקאקה ועדס (צילום: אסף אמברם)

 

דוכני אוכל רחוב ומסעדות, ובהם יעקב קבב, בורקס בכר העגלה וצ’יצ’ו, יגישו מנות אשר מותקנות לפי מתכונים מסורתיים כמו בורקס בקלאווה, קובה עלא אל־סיח’ וקבב דובדבנים.

 

קטאייף (צילום: אסף אמברם)

קטאייף (צילום: אסף אמברם)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר