ההרכב הרב לשוני סיסטם עאלי (צילום: ויקטור מופרפוטו)
ההרכב הרב לשוני סיסטם עאלי (צילום: ויקטור מופרפוטו)

פסטיבל נוה יוסף יציין 12 שנים לקיומו

בפסטיבל לתיאטרון קהילתי שיתקיים בחול המועד סוכות יתקיימו הצגות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית. כרטיס לצפייה יומית בהצגות יעלה עשרה שקלים

פורסם בתאריך: 1.10.17 08:01

פסטיבל נוה יוסף – הפסטיבל הגדול בארץ לתיאטרון קהילתי – יחגוג 12 שנה לקיומו בחול המועד סוכות. בפסטיבל מוצגים מחזות ומופעים של קבוצות שהתגבשו במסגרות שונות בקהילה — מתנ”סים, תיאטראות קהילתיים וארגוני העצמה — ובמסגרתו ניתן יהיה לצפות בהצגות בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית, בעלות סמלית של עשרה שקלים לכרטיס יומי. ההצגות עוסקות בנושאים המעסיקים מגזרים בחברה הישראלית שלא נמצאים בדרך כלל במרכז השיח.

ההצגות יועלו באולמות מתנ”ס נוה יוסף, והן מחולקות להצגות לילדים ולמבוגרים. במופע הפתיחה יופיע ההרכב הרב לשוני סיסטם עאלי. את המופע תנחה לירז צ'רכי.

בקטגוריית המבוגרים תועלה “הלחישה הרועמת” — הצגה על תופעת השיימינג ותוצאותיה דרך סיפורן של שתי מורות צעירות בפנימייה לבנות אשר מוצאות את עצמן תחת מתקפה לאחר שתלמידה טוענת שהן לסביות. את ההצגה מעלה קבוצת פנטזיה של תיאטרון מהקריות. הצגה אחרת למבוגרים מגיעה מהתיאטרון הקהילתי של כסייפה ושמה “אלימות”, והיא עוסקת בניסיונן של נערות למצוא פתרון לבעיית האלימות.

ההצגה “לכן נפגשנו” של המרכז להעצמה נשית חליסה עוסקת במפגש בין אמהות אשר חוששות לגורל ילדיהן בשכונה ומקבלות החלטה שתשנה את חיי הילדים. ההצגה “הבית של הלב שלי” של תיאטרון שורשים מעפולה היא משל לנפש. במרכז ההצגה עומדת שמחה שמקבלת בביתה אורחים בכל יום. חלקם מסרבים לעזוב ומאלצים אותה לעשות דברים שהיא אינה רוצה לעשות, עד שאורחת נוספת עוזרת לה לסלק אותם ומשיבה לשמחה את השמחה.

בקטגוריית הילדים ניתן יהיה לצפות בהצגה “מעלה קרחות” של אפרים סידון בביצוע התיאטרון הקהילתי נוה יוסף, “מומו וגנבי הזמן” של להקת על הבמה מבית שאן על ילדה קטנה שמחזירה את הזמן הגנוב, ו"פנימיית הקסם" של תיאטרון אחוזה מחיפה על קבוצת קוסמות ממעמדות שונים בפנימיית קוסמות שמגיעות לעולם האמיתי. נוסף על ההצגות יוכלו ילדים להאזין לשעות סיפור, לעסוק בפעילות בפינות יצירה ולהשתתף במופעי חוצות.

מנכ”ל מתנ”ס נוה יוסף שמעון יפרח: “במרכזו של האתגר הרב תרבותי של הפסטיבל ניצב מודל לאתגר של החברה בישראל כולה, ואני מקווה שנצליח להוסיף עוד גוונים למארג התרבותי של העיר".

מנהלת הפסטיבל יעל רימון: “פסטיבל נוה יוסף לתיאטרון קהילתי הוא פסטיבל ייחודי שאין שני לו בארץ. הסיטואציות הכי קשות של החברה הישראלית – מהמקום הזה יצרנו קולטורה, כזו שכל התרבויות יכולות לצרוך, והלוואי שעל הדרך גם נצליח להטמיע שינוי”.

יצוין שהשנה מנמיך הפסטיבל פרופיל ביחס לשנה שעברה ואינו עורך מופע פתיחה המוני בגן האם. בשנה שעברה עמד מופע הפתיחה במרכז עימות ציבורי, כאשר הראפר תאמר נפאר הוזמן להופיע ביחד עם גילי יאלו ודקלה ועורר את זעמה של שרת התרבות מירי רגב שדרשה מהעירייה לבטל את המופע.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר