מיכה קירשנר - דיוקן עצמי
מיכה קירשנר - דיוקן עצמי

"אמפטיה עמדה שם עוד לפני שהוא החזיק מצלמה"

במרכז האקדמי ויצו תוצג החל מהשבוע תערוכה רחבת היקף של עבודותיו של הצלם הנודע מיכה קירשנר שהלך לעולמו בשנה שעברה. בתערוכה ישולבו עבודות אישיות של קירשנר, שהתפרסם בעיקר כצלם עיתונות

פורסם בתאריך: 18.2.18 12:16

תערוכה רחבת היקף של יצירותיו של הצלם מיכה קירשנר, שהלך לעולמו בשנה שעברה, תיפתח ביום חמישי בשתי הגלריות של המרכז האקדמי ויצו. התערוכה הייחודית משלבת עבודות אישיות ועיתונאיות של הצלם. קירשנר עמד בראש המחלקה לצילום בוויצו במשך שנים רבות והיה אחד מצלמי העיתונות המשפיעים ביותר בארץ. הוא התפרסם בזכות עבודותיו בעיתון "מוניטין" שערך אדם ברוך.

אוצרת התערוכה חנה שביב: "אנו רגילים לחשוב על קירשנר כעל צלם עיתונות שמתעד את רוח התקופה בצילומי הפורטרטים המרהיבים שלו. עניינה של תערוכה זו הוא כיצד עבודותיו האישיות והאמנותיות כצלם יוצר השפיעו על עבודתו העיתונאית. בתערוכת הגמר שלו בלימודי הצילום בניו יורק, ב־School of Visual Arts, הציג קירשנר עבודות אישיות בלבד. עבודות אלה, אשר משולבות בתערוכה, מראות את רגישויותיו ואת נושאי עבודתו כאמן, והן נמצאות גם בעבודתו העיתונאית. הנושאים החוזרים ונשנים בין עבודותיו האישיות והעיתונאיות הם המבט, כלומר מבטים מוסטים, עיניים עצומות, עיניים מכוסות ועיניים חלולות, המוות והפגיעה הגופנית, יופי ומוסר, ודימויים של גבריות ונשיות".

 

 

ראש המחלקה לצילום בוויצו עמית זולר: "מיכה נעלם ב־11 בספטמבר, בעיצומן של ההכנות לשנת הלימודים הבאה. בלעה אותו האדמה. הכרתי אותו ב־1996 כששנינו התחלנו את עבודתנו — הוא כראש המחלקה לצילום ואני כמרצה. הוא היה איש של אנשים ונגע בכולם — בסטודנטים, במרצים ובמצולמים שלו. נראה שאמפטיה עמדה שם עוד לפני שהוא החזיק מצלמה. היכולת לראות אל תוכו של בן השיחה במהירות ובדיוק, עם ובלי מצלמה בידו, לא היתה סתם יכולת הכלה. מיכה לא נשאר חייב. לחוש את הניצב ממול ולהשתמש בתחושות אלה כבחומר גלם לשיחה או ליצירה – זה היה כל הקסם".

התערוכה תינעל ב־28 במרץ.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר