אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)
אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)

ייבוא אמוניה באוניות אושר בממשלה. העירייה: "נפנה לבג"ץ"

בישיבת הממשלה אושר המתווה של ייבוא אמוניה באמצעות אוניות קטנות והזרמה בצנרת הקיימת למפעלים. העירייה: "הממשלה שוב דואגת לחיפה כימיקלים ולא לציבור"

פורסם בתאריך: 3.7.17 14:20

הממשלה אישרה בישיבתה היום יישום של חלופה למיכל האמוניה בטווח הקצר, והיא כוללת ייבוא של אמוניה לכל צורכי המשק באמצעות אוניות קטנות והזרמה ישירה בצנרת קיימת למפעלים. בטווח הארוך אמור הפתרון לאספקת אמוניה לכלול הקמת מפעל לייצור אמוניה במישור רותם. בהחלטת הממשלה צוין כי יישום חלופת האונייה כפוף לכל דין ולקבלת האישורים הנדרשים.

החלטת הממשלה ממסמסת את ההישג שהשיגה העירייה בהליכים משפטיים לסגירת מיכל האמוניה, ומהעירייה נמסר בתגובה: "שוב ממשלת ישראל דואגת לחיפה כימיקלים, להון ולא לציבור. המתווה החדש לא נבדק בניהול סיכונים ובכך מחריף את הסכנה הציבורית היות ומחליף מיכל ממוגן באונייה בלתי ממוגנת, והוא אינו עומד בשום קריטריון שהסתמן בבית המשפט העליון. ברור כבר כעת כי מלבד שמירה על המונופול של חיפה כימיקלים לא מייצר המתווה כל פתרון אמיתי. לא נפסיק במאבקנו לסילוק מערך האמוניה. הכלל המנחה חייב להיות שלומם וביטחונם של מיליון תושבי המטרופולין, ובכל דרך אחרת נאלץ לשוב אל בתי המשפט. נמתין להחלטת העליון ובמידת הצורך נפנה לבג"ץ. נעמוד על כך שכל חלופה תתקבל רק לאחר סקר סיכונים שהוא העיקר ולא שיקוליה הכלכליים של חיפה כימיקלים כמונופול".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר