הלפיד במתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
הלפיד במתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

איגוד הערים ורשויות באזור דורשים בדיקה חיצונית לבז"ן

האיגוד פנה בשם 13 רשויות מקומיות למשרד להגנת הסביבה בהצעה לפנות לחברה אירופית שתבדוק את מפעל כרמל אולפינים, שבגלל תקלות שנגרמות בו פועל הלפיד בבז"ן בתדירות גבוהה

פורסם בתאריך: 15.2.18 12:07

איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה שלח מכתב למשרד להגנת הסביבה בדרישה לאפשר לחברה חיצונית לבדוק את התקלות החוזרות ונשנות במפעל כרמל אולפינים. השבוע גרמה תקלה כזו להפעלה של הלפיד כתוצאה מזרימה של כמות גדולה של אתילן. על המכתב, המופנה לראש אגף איכות האוויר במשרד ד"ר צור גלין, חתומים ראש העיר חיפה יונה יהב, יו"ר איגוד הערים רשף חן ומנכ"ל האיגוד ד"ר עופר דרסלר בשם 13 רשויות מקומיות – חיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית טבעון, זבולון, רכסים, נשר, טירת כרמל, דלית אל-כרמל ועוספייה.

"במפעל כרמל אולפינים, ובעיקר במתקן המונומרים שבו, חוזרות על עצמן תקלות בתדירות של אחת לחודשיים", נכתב, "ולאחרונה אף בתדירות גבוהה יותר. בתקלות אלה מוזרמות כמויות של 60-20 טון בשעה, בעוד שבפעילות רגילה מדובר בהזרמה של 100 ק"ג בשעה. בחודש האחרון בלבד אירעו שתי תקלות מסוג זה. מדובר בפער של אלפי אחוזים ובסיכון פוטנציאלי לתושבי האזור, המחייבים בדיקה מעמיקה ונקיטת כל הצעדים האפשריים כדי למנוע הישנות מצבים כאלה".

 

 

האיגוד מציע כמענה לבעיה להביא לארץ חברת הנדסה הפועלת בתחום הפטרוכימי לצורך בדיקה טכנית של קו המונומרים ושל כרמל אולפינים. האיגוד הציע שמות של שלוש חברות – מבלגיה, מהולנד ומדנמרק – ואחת מהמשימות שהוא מבקש להטיל על החברה שתיבחר היא בדיקת האפשרות לנתק גיאוגרפית בין בתי הזיקוק לבין מפעל כרמל אולפינים. האיגוד אף מציע לשאת בעלויות הבדיקה בעצמו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בר

    מצחיק שחיפה אוסרה על משאיות ללא פילטר להיכנס לחיפה. עידן עופר מתפוצץ מצחוק…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר