משאית בעיר התחתית (צילום: רמי שלוש)
משאית בעיר התחתית (צילום: רמי שלוש)

התוכנית לצמצום הזיהום מרכבים נכנסה לפעולה

החל מסוף השבוע שעבר, רכב דיזל מעל 3.5 טון בעל דירוג זיהום נמוך מיורו 4 חייב להתקין מסנן כדי להיכנס לאזורי המגורים בחיפה. רכבים שלא עומדים בתקן צפויים לקנס של 1,000-500 שקל

פורסם בתאריך: 4.2.18 11:53

בסוף השבוע שעבר החלה לפעול התוכנית של עיריית חיפה והמשרד להגנת הסביבה לצמצום הזיהום כתוצאה מתחבורה. התוכנית מחולקת לשני שלבים אופרטיביים: בראשון, שנכנס כבר לתוקף, יידרשו רכבי דיזל שמשקלם יותר מ-3.5 טון ודירוג התקן שלהם נמוך מיורו 4 להתקין מסננים מיוחדים כדי שיוכלו להיכנס לאזורי המגורים בחיפה; בשני, שיתחיל בשנה הבאה, יידרשו כל רכבי הדיזל שלא עומדים בתקן יורו 4 להתקין מסנן.

בהודעה שפרסמה העירייה היום (ראשון) נכתב כי היא עתידה לפרסם אזהרות לכלי הרכב הרלוונטיים כדי להביא לידיעת בעליהם שאם ימשיכו להיכנס לעיר הם עלולים להיקנס. האכיפה תבוצע על ידי העירייה והמשטרה, ובשלב הבא יותקנו מצלמות והאכיפה תתבצע באופן אוטומטי. מפרי החוק ייקנסו ב-500 שקל לרכב פרטי וב-1,000 שקל לרכב שבבעלות חברה.

 

 

מטרת התוכנית שגובשה על ידי המשרד להגנת הסביבה היא להפחית את הזיהום מכלי רכב ב-20 אחוז. העירייה מציינת כי בשנה האחרונה בוצעו כמה צעדים שנועדו לקדם מטרה זאת, ובהם התקנת מסננים באוטובוסים ורכישה של משאיות פינוי אשפה המונעות על ידי גז טבעי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר