פאנלים סולריים על גג בית (צילום: אלון לויטה)
פאנלים סולריים על גג בית (צילום: אלון לויטה)

יקוצרו הליכי התקנת מתקני ייצור חשמל סולריים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה קידום מהלך לקיצור משמעותי של הליכי האישור להקמת מתקנים לייצור חשמל מאנרגיית השמש. מינהל התכנון: "זהו צעד חשוב המאפשר הפקת חשמל בצורה ירוקה"

פורסם בתאריך: 4.1.18 17:57

הכינו את הגגות: המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה קידום מהלך שנועד לקצר באופן משמעותי את הליכי האישור להקמת מתקנים פוטו וולטאיים ברחבי הארץ לייצור חשמל מאנרגיית השמש, לרבות בחיפה. ההחלטה היא חלק ממהלך רחב להטמעת כמה תיקונים בתקנות התכנון והבנייה לצורך הפחתת נטל הרגולציה והסרת חסמים ביורוקרטיים, ובמסגרתה המליצה המועצה לשר האוצר משה כחלון לאשר את הרחבת הפטור מחובת קבלת היתר בנייה כך שהוא יכלול מתקנים פוטו-וולטאיים גדולים מאלה, שהקמתם פטורה מהיתר בנייה כבר היום כחלק מרשימת עבודות הפטורות מהיתר בנייה.

 

 

ממינהל התכנון של משרד האוצר אשר מוביל את המהלך להרחבת הפטור נמסר: "התקנות החדשות, שאת התקנתן מוביל מינהל התכנון בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים בממשלה, מרחיבות את רשימת העבודות הפטורות מקבלת היתר בנייה, והמשמעות היא חיסכון רב בזמן יקר ובהשקעה הכספית. הרחבת הפטור אשר חל על התקנת מתקנים פוטו-וולטאיים לייצור חשמל סולרי על גגות מבנים היא צעד חשוב המקל על הציבור ומאפשר הפקת חשמל בצורה ירוקה, בת קיימא ולא מזהמת, תוך ניצול הגגות הקיימים והמשאב הטבעי של אנרגיית השמש המצוי בשפע בישראל".

עוד נמסר כי "התקנה החדשה תאפשר הקמה של מתקנים על גגות בשטח של אלפי מ"ר בפטור מהיתר – דבר שלא התאפשר עד היום. יו"ר המועצה הארצית אביגדור יצחקי הדגיש במהלך הדיון את החשיבות של עידוד ייצור אנרגיה ירוקה ושל הגברת המאמץ לעמוד ביעדי הממשלה להפחתת פליטות גזי חממה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר