אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)
אוניית האמוניה עוגנת בחיפה (צילום: פרופ' אהוד קינן)

המשרד להגנת הסביבה מקדם את חלופת אוניית האמוניה

המשרד הודיע כי החלופה הישימה למיכל האמוניה בטווח הקצר היא הבאת אונייה קטנה יותר מהאוניות שהגיעו עד כה, שתזרים אמוניה ישירות למפעלים חיפה כימיקלים ודשנים

פורסם בתאריך: 11.6.17 16:18

מיכל האמוניה ככל הנראה סיים את תפקידו במרחב המתועש של מפרץ חיפה, אך השימוש באמוניה באזור מבלי להזדקק לאותו מיכל צפוי להימשך. המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (ראשון) כי מבדיקתו עולה שהחלופה הניתנת ליישום בטווח הקצר לאספקת אמוניה לכלל צורכי המשק היא חלופה המשלבת אונייה בנפח מוקטן והזרמה ישירה למפעלים בצפון – חיפה כימיקלים ודשנים. המשרד ציין בהודעתו כי חלופה זו עומדת בדרישותיו.

בהמשך הודעתו ציין המשרד כי לנוכח עדכונים טכניים שהגישה חברת חיפה כימיקלים, מפעילת המיכל, לחלופות ייבוא האמוניה המוצעות ליישום בטווח הזמן הקצר, ביצע המשרד בדיקה נוספת של החלופות – על ידי כמה צוותים, כולל יועצים מובילים – "ומצא כי חלופת אוניות בנפח קטן יותר של 2,500 טון (לעומת 16,000 טון באונייה הגדולה) ובהזרמה בספיקה נמוכה (של 200-100 טון לשעה במקום 500 טון לשעה) עומדת במדיניות המשרד ומפחיתה משמעותית את הסיכון ביחס למצב שהיה קיים כאשר מיכל האמוניה עבד".

עוד צוין בהודעת המשרד כי "בכפוף לבדיקות משפטיות נוספות, לקבלת אישורים תכנוניים וסטטוטוריים, לאישורים ותיאומים עם גורמי הממשלה הרלוונטיים ולאישור בית המשפט, יוכל המשרד לשקול לאשר את החלופה".

מעיריית חיפה נמסרה תגובה המסתייגת מאוד מהודעת המשרד להגנת הסביבה: "לאחר קבלת עמדת המשרד להגנת הסביבה לנושא ריקונו המוחלט של המיכל, תשמח העירייה לבחון ולסייע במציאת פתרונות לטווח המיידי לאספקת אמוניה, ובתנאי שכל פתרון לא יהווה כל סיכון לחייהם של תושבי המטרופולין. העירייה מצפה מהמשרד להגנת הסביבה לפרט את הפעולות שביצע המשרד במסגרת בדיקת החלופות לאספקת אמוניה על ידי כמה צוותים, כולל יועצים מובילים, ולפרט מהם הבדיקות שנעשו ומיהם אותם המומחים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמית גרזון

    אסור עדיין להיות שאנן.
    ביבי ״מושחתיהו״, ינסה עוד כל תכסיס אפשרי, על מנת לסייע לחבריו הטייקונים.
    חייבים גם לעמוד על המשמר, שביבי יחד עם עוזרו הנאמן השר לאיכ״ס, לא ינסו להעביר חקיקה של הכנסת, וזאת על מנת לבטל את החלטת בית המשפט העליון.
    זה אמנם נשמע הזוי, אבל כבר היה תקדים בזמן המאבק סביב הקמת תחנת הכוח ״רידינג ד״ בצפון תל אביב.
    אז, אחרי שכשלו הנסיונות לאשר את בניית תחנת הכוח המזהמת, העבירה ממשלת מפא״י חוק בכנסת שכותרתו ״חוק רידינג ד׳״
    מכיוון והסיאוב של נתניהו עולה אף על הסיאוב של המפא״יניקים, חייבים לעמוד על המשמר ולהערך ליצירת קואליצייה רחבה של כל חברי הכנסת שתסייע בחסימת כל ניסיון נואל, להשארת ״מיכל המוות״ במפרץ חיפה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר