מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רמי שלוש)
מיכל האמוניה במפרץ חיפה (צילום: רמי שלוש)

מיכל האמוניה רוקן סופית מחומרים מסוכנים

לפי הודעת המשרד להגנת הסביבה, החומר הנוזלי רוקן מהמיכל והחומר הגזי שנותר בו נשרף. השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "אנחנו גאים להכריז על תום עידן מיכל האמוניה במפרץ חיפה"

פורסם בתאריך: 19.9.17 12:15

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (שלישי) כי אחרי כ-30 שנות פעילות רוקן אתמול מיכל האמוניה במפרץ חיפה באופן מוחלט מאמוניה נוזלית וגזית. "בעקבות קביעת המשרד להגנת הסביבה כי מערך האמוניה מסכן באופן בלתי קביל את האוכלוסייה ואין להשתמש בו, המיכל נסגר", נכתב בהודעת המשרד, "ריקון המיכל בוצע בשני שלבים. השלב הראשון היה איוד האמוניה באמצעות הסרת הבידוד וחימום המיכל בעזרת מפוחים ומים. על ידי פעולות אלו רוקן המיכל מאמוניה נוזלית, ונשארה רק האמוניה הגזית. בשלב השני בוצעה דחיקה של אדי האמוניה באמצעות חנקן. האמוניה הקלה שהיתה במיכל יצאה, ובתוכו נוצרה תערובת של אמוניה ואדי חנקן. תערובת זו הועברה ללפיד לסילוק בטיחותי באמצעות שריפת התערובת. שריפת התערובת הושלמה והלפיד כבה. כרגע במיכל נותר חנקן בלבד, אשר אינו נחשב כחומר מסוכן".

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "הבטחנו וקיימנו. מתחילת השנה אמרתי מעל לכל במה שמיכל האמוניה יפסיק את פעילותו. אנחנו גאים על כך שניתן להכריז על תום עידן מיכל האמוניה במפרץ".

יצוין כי אתמול הודיע המשרד להגנת הסביבה לעיריית חיפה כי הוא אינו מתנגד למתן רישיון עסק למפעל חיפה כימיקלים. המשרד ציין כי למפעל יש היתר פליטה, היתר הזרמה לים והיתר רעלים (נכון להיום, רק עבור ריקון מיכל האמוניה). "המשרד ימשיך לפעול להבטחת עמידת המפעל בתנאים הקבועים בהיתרים אלה ובתנאים נוספים, ככל שייקבעו בהמשך", צוין בהודעת המשרד.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מברכת את השר להגנת הסביבה על הרגע ההיסטורי ומקווה כי תימצא הדרך הבטוחה להמשך פעילות המפעל הצפוני. סגירת המיכל היא ההוכחה לכך שרק עבודה משותפת של כלל הגורמים – הממשלה, העירייה וארגוני הסביבה – מניעה באמת תהליכים לטובת הציבור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר