גיל דנקנר (צילום: קבוצת דור)
גיל דנקנר (צילום: קבוצת דור)

קבוצת דור הציגה פיתוחים ויישומים בשימוש מתנול כדלק חלופי

יו"ר הקבוצה גיל דנקנר הציג את היישומים האחרונים, ובהם התקן M15, בכנס מתנול שנערך באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה

פורסם בתאריך: 6.8.17 13:10

יו"ר קבוצת דור גיל דנקנר הוזמן להרצות בכנס שנערך באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה, ארצות הברית, ושכותרתו היתה "הזדמנויות ואתגרים בשימוש במתנול כנוזל אנרגיה מוביל בעולם". מטרת הכנס היתה בחינת ההזדמנויות והאתגרים העומדים בפני הרחבת השימוש במתנול במערכות אנרגיה כמנגנון שמפחית זיהום אוויר.

דנקנר הציג את הפיתוחים והטכנולוגיות הייחודיות בשימוש במתנול כדלק חלופי והסביר על פרויקט הדגל של קבוצת דור – שימוש במתנול כחלופה לדיזל בתחנות כוח וכן בדוודי קיטור ליצירת אנרגיה לתעשייה.

דנקנר אמר בכנס: "יתרונות השימוש במתנול הם ברורים. ראשית, המתנול הוא דלק המיוצר מגז טבעי ולכן הבערה שלו היא נקייה. השימוש בו כחלופה לדלקים הקיימים הוא מומלץ ומוביל להפחתת הפליטות והמזהמים במהלך הבערה; שנית, למתנול יש יתרונות בהיבט הבטיחותי – הוא נוזל קל לשינוע ושטח השריפה שלו הוא קטן משל דלקים אחרים; ושלישית, למתנול יש יתרון מבחינה כלכלית – הוא אינו תלוי במחירי הנפט, ומחירו, גם לאחר התאמה קלורית, נמוך מזה של הנפט. לאור יתרונות אלה וברוח התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים מבוססי נפט של משרד ראש הממשלה בישראל, אושר תקן חדש – M15 – המאפשר בלילת 15 אחוז מתנול בבנזין הקיים לטובת שימוש ברכבים המונעים בבנזין. כמו כן, השימוש במתנול אינו מצריך התאמה או שינויים ברכבים. כיום, כאשר מספר מקרי המוות כתוצאה מזיהום אוויר היא כפולה ממספר מקרי המוות כתוצאה מתאונות דרכים, זה הזמן הנכון להביא לשינוי, להפחית את התלות בנפט ולמצוא מענה באוצרות טבע נקיים הזמינים לנו בישראל, לחוסן ולביטחון כלכליים, לאומיים ובריאותיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר